روش های مقابله با حمله ddos
روش های مقابله با حمله ddos
فوریه 1, 2018
تاثیر هاست بر سئو
تاثیر هاست بر سئو
فوریه 9, 2018

سئو در سال ۲۰۱۸ چگونه است ؟ از چه روش های سئو در سال ۲۰۱۸ استفاده کنیم ؟ چگونه سایت خود را در سال ۲۰۱۸ سئو کنیم ؟ آموزش روش های سئو در سال ۲۰۱۸ چیست ؟

آموزش سئو در سال ۲۰۱۸ متناسب با الگوریتم های گوگل از جمله دغدغه های مدیران وب سایت می باشد . ما می خواهیم در این مقاله کلیه راهنمایی های لازم جهت انجام سئو متناسب با سال ۲۰۱۸ را آموزش دهیم  .

آموزش سئو در سال ۲۰۱۸

سیگنال تجربه کاری – رنک برین

در سال ۲۰۱۷ گوگل اعلام کرد یکی از معیار های رتبه بندی رنک برین است . در عرض چند ماه الگوریتم برنک برین گوگل بسیار توسعه یافت و در حال حاضر سومین فاکتور مهم برای رتبه بندی در موتورهای جستجو محسوب می شود . با توجه به پیش رفت چشم گیر الگوریتم رنک برین و اصلاحاتی که گوگل بر روی آن انجام داده است رنک برین می تواند در سال ۲۰۱۸ معیار بسیار مهمی برای سئو محسوب شود .

سئو در سال 2018

سئو در سال ۲۰۱۸

رنک برین چیست ؟

چگونه سایت خود را بر اساس رنک برین سئو کنیم ؟

همان طور که در تمامی مقالات سئو مطرح کردیم محتوا یکی از مهمترین معیارها برای رتبه بندی گوگل است و رنک برین با این موضوع ارتباط مستقیم دارد . اگه به خواهیم رنک برین را به زبان ساده تعریف کنیم باید بگوییم الگوریتم رنک برین تعامل بین کاربران با موتور های جستجو را بررسی می کند و بر اساس نتایج به دست آمده به سایت ها رتبه خواهد داد .

به عنوان مثال شما کلمه ” سئو ” را در گوگل جستجو می کنید . نتیجه پنجم شامل یک مقاله بسیار مفید و جامع و کامل پیرامون سئو است و باعث می شود شما کلمه به کلمه این مقاله را مطالعه کرده و به آن توجه کنید . الگوریتم رنک برین این موضوع را متوجه خواهد شد و با توجه به زمانی که در این صفحه مانده اید و درصد کاربرانی که بر روی نتایج آن کلیک کرده اند ، رتبه آن صفحه را افزایش می دهد . حال فرض کنید مجدد کلمه ” سئو  ” را جستجو کرده اید اما این بار بر روی نتیجه اول کلیک خواهید کرد ، زمانی که وارد صفحه می شوید هیچ مطلب مفیدی را پیدا نمی کنید و صفحه را می بندید ، در این حالت نیز الگوریتم رنک برین متوجه می شود و باعث کاهش رتبه این صفحه خواهد شد .

تا اینجا متوجه شدید که الگوریتم رنک برین تمرکز بر روی دو موضوع دارد :

  • مدت زمانی که فرد در سایت می ماند Dwell time
  • درصد افرادی که بر روی نتایج سایت شما کلیک می کنند CTR

تاثیر زمان ماندن در سایت بر روی رنک برین

زمان ماندن در یک سایت همان مدت زمانی است که شما در یک سایت می مانید و از مطالب آن استفاده می کنید که به آن Dwell time نیز می گویند و رنگ برین به این نکته توجه بسیار زیادی دارد . سایت SearchMetrics در مقاله ای اعلام کرد متوسط زمان ماندن در سایت هایی که در ۱۰ رتبه برتر گوگل قرار دارند حدود ۳ دقیقه و ۱۰ ثانیه است . هر مقدار زمان سپری شده در یک سایت بیشتر باشد آن سایت رتبه بهتری خواهد داشت . در واقع زمانی که یک کاربر در یک سایت مدت زمان زیادی را می ماند به گوگل نشان می دهد که محتوا موجود در سایت مفید بوده است . در این شرایط با استفاده از الگوریتم های گوگل رتبه آن سایت افزایش خواهد یافت تا دیگر کاربران نیز از محتوا مفید آن استفاده کنند .

روش های کاهش بونس ریت و افزایش زمان ماندن در سایت :

  • ابتدا مقاله خود را با یک مقدمه کوتاه شروع کنید .
  • یک محتوا مفید هر چند طولانی ارائه دهید .
  • محتوا خود را با استفاده از زیر تیترها تقسیم بندی کنید تا مخاطب راحت تر مطالعه کند .
  • در محتوا خود تصویر و اینفوگرافیک جذاب استفاده کنید .
  • اهمیت فایل های صوتی و ویدئویی را هرگز فراموش کنید .
  • کاربر را با دیگر پست های مرتبط با موضوع در سایت خود آشنا کنید .
سئو در سال 2018

سئو در سال ۲۰۱۸

تاثیر نرخ کلیک بر رنک برین :

اگر یک صفحه توسط موتور های جستجو نرخ کلیک بالایی دریافت کند الگوریتم های گوگل این را یک نشانه تلقی می کنند و صفحه مورد نظر را به رتبه های بالاتری منتقل می کند . جهت روشن شدن این موضوع به این فکر کنید که چرا باید گوگل صفحه ای را در رتبه های بالا نشان دهد که کسی روی آن کلیک نمی کند و یا بلعکس چرا باید صفحه ای را در رتبه های پایین قرار دهد که نرخ کلیک بسیار بالایی دارد ؟

روش های افزایش نرخ کلیک

  • یافتن پست هایی که نرخ کلیک پایین دارند : شما با استفاده از گوگل وبمستر خود می توانید صفحاتی را که نرخ کلیک پایینی دارند را بیابید و محتوا آن صفحه را سئو مجدد کنید .
  • در جستجوی کلمه کلیدی بسیار دقت کنید و بهترین کلمات کلیدی را در تگ عنوان استفاده کنید . این کلمات باید آن قدر جذاب باشد که مخاطب را به سمت خود جذب کنید .
  • در تگ عنوان از اعداد و پارامتر های جذاب استفاده کنید .
  • تگ عناوین خود را احساسی انتخاب کنید . اینکار باعث می شود افراد بر روی صفحه شما در نتایج گوگل کلیک بیشتری کنند .

نتیجه گیری الگوریتم رنک برین :

اگر می خواهید در سال ۲۰۱۸ با استفاده از روش های سئو رتبه سایت خود را افزایش دهید حتما به الگوریتم رنک برین توجه بیشتری داشته باشید . اگه می خواهید در دنیای رقابت مجازی متمایز باشید به گونه ای رفتار کنید که کاربران تمایل و علاقه به کلیک کردن بر روی نتایج شما داشته باشند الگوریتم رنک برین را فراموش نکنید ، در غیر این صورت خیلی راحت حذف خواهید شد .

محتوا کامل ، دقیق و مفید در رتبه های بالا قرار خواهند گرفت :

در سال ۲۰۱۷ گوگل صفحات سایت شما را آنالیز می کرد تا کلیدواژه خاص شما را شناسایی و تعداد استفاده آن را بررسی کند . یعنی الگوریتم های گوگل بر روی محتوا سایت شما تمرکز کامل داشتند و عنکبوت های گوگل مجبور بودند صفحه را بررسی کنند تا ببیند کلمات کلیدی شما در بخش های زیر وجود دارد یا خیر :

  • تگ عنوان
  • آدرس صفحه
  • ابتدا محتوا شما
  • صفحه ALT تصاویر
  • تگ دیسکرپشن
  • تگ H1 و H2 و …

هر چند این مطالب سئو در سال ۲۰۱۸ همچنان با اهمیت است اما گوگل این روز ها بسیار باهوش تر شده است . یعنی تنها وجود کلمات کلیدی را در بخش های بالا بررسی نخواهد کرد بلکه بافت متن را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد . همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که شغل اصلی گوگل نشان دادن بهترین نتیجه به کاربران خود است . در اکثر موارد ، بهترین نتیجه ، محتوایی نیست که با کلمات کلیدی پر شده باشد . بلعکس بهترین صفحه باید شامل محتوایی باشد که موضوع مورد بحث را به طور کامل و دقیق پوشش دهد . به لطفا یک محتوای کامل و دقیق ، جستجو کننده می تواند هر چیزی که راجب آن موضوع احتیاج دارد را در یک صفحه بیابد . مطالعات اخیر نشان داده است که محتوای عمیق ، کامل و دقیق می تواند رتبه سایت شما را در موتور های جستجو افزایش دهد .

کلمات کلیدی LSI

کلمات کلیدی LSI

چگونه یک محتوای کامل و مفید بنویسیم ؟

محتوای مقاله شما باید حداقل ۲۰۰۰ کلمه را شامل شود . در این شرایط است که می توانید هر چیزی که کاربر به آن نیاز دارد را در محتوای خود قرار دهید . مطالعه انجام شده بر روی الگوریتم های گوگل در رتبه بندی نشان داده است که محتوای طولانی رتبه بهتری در دریافت خواهد کرد .

در جستجو کلمه کلیدی خود دقت کنید و به محتوا اضافه کنید .

بعد از آن که یک محتوا دقیق و کامل با ۲۰۰۰ کلمه را آماده کرده اید ، کلمات کلیدی خود را در تگ آن اضافه کنید . این کلمات کلیدی شامل : واژه ها و عبارت هایی است که در موضوع مورد بحث قرار گرفته است . فرص کنید می خواهید پیرامون موضوع سئو مقاله بنویسید ، کلمات کلیدی می توانید شامل موارد زیر باشد  :

چگونه کلمات کلیدی LSI را جستجو کنیم ؟

یکی از ساده ترین روش ها استفاده از ابزار LSI Graph است . شما با جستجو کلمه کلیدی خود در آن پینشهاد هایی از کلمه کلیدی LSI را دریافت خواهید کرد .

سایت خود را بر اساس اندیکس صفحات موبایل طراحی کنید .

در سال ۲۰۱۷ گوگل اعلام کرد نسخه موبایلی سایت را به عنوان نسخه واقعی در نظر خواهد گرفت . از این رو طراحی سایت پویا یا ریسپانسیو بودن سایت بسیار اهمیت دارد . امروزه بیش از ۶۰ درصد جستجو های گوگل در تلفن همراه ها انجام می شود . این عدد در آینده نیز بیشتر خواهد شد . هر چند این الگوریتم در حال حاضر تاثیر زیادی در افزایش رتبه سایت نخواهد داشت اما به زودی شاهد اهمیت این الگوریتم نیز خواهیم بود .

سئو در سال 2018

سئو در سال ۲۰۱۸

چگونه سایت خود را برای ایندکس موبایل آماده کنیم ؟

محتوا سایت را در نسخه موبایل و دسکتاپی ثابت نگه دارید .

احتمالا مشاهده کرده اید که برخی از افراد محتوای سایت خود را بر روی نسخه موبایلی پنهان می کنند . زمانی که گوگل ایندکس موبایل را به طور رسمی جایگزین اندکس دسکتاپ کند ، مشکل بزرگی برای این سایت ها به وجود خواهد آمد ، و محتوا پنهان شده توسط آنان توسط گوگل نادیده گرفته می شود . در نتیجه محتوا تولید شده توسط شما باید در نسخه دسکتاپی و موبایل به طور ثابت نشان داده شود .

طراحی سایت خود را واکنشگرا یا ریسپانسیو کنید .

مطمئن شوید که سایت شما بر روی موبایل مشکلی نداشته باشد .

سایت های زیادی وجود دارد که از لحاظ فنی در موبایل و تبلت بدون مشکل بارگزاری می شود اما کاربر برای استفاده از آن با مشکلات زیادی روبرو می شود . محیط کاربری در صفحات موبایلی سایت شما باید به شکلی ساده باشد که کاربر پس از ورود در آن در سایت شما باقی بماند و از آن خارج نشود تا با استفاده از الگوریتم رنک برین سایت شما افزایش رتبه پیدا کند. . جهت بررسی موبایل دوست بودن سایت خودو از ابزار Mobile-Friendly Test گوگل استفاده کنید . تنها کافیست آدرس سایت خود را در آن وارد کنید .

سئو در سال 2018

سئو در سال ۲۰۱۸

از فایل های ویدئویی در محتوا خود استفاده کنید .

طبق تحقیقاتی که توسط cisco صورت گرفته است ، فایل های ویدئویی آنلاین ۸۰ درصد از کل ترافیک را تا سال ۲۰۲۱ به خود اختصاص خواهد داد . هر چند امروزه تعداد ویدئو های منتشر شده خیلی بیشتر شده است اما Hubspot بیان می کند که ۴۳ درصد از افراد دوست دارند محتوا ویدئویی بیشتری را منتشر کنند . به عبارت دیگر اگر نتوانید از محتوا ویدئویی به نفع خود استفاده کنید از رقبا خود عقب خواهید افتاد . پیشنهاد می کنیم محتوا ویدئویی خود را در پست های بلاگی خود استفاده کنید تا هم محتوا کامل تری منتشر کنید و هم کاربران زمان بیشتری در صفحه شما بمانند .

به جستجو صوتی موتور های جستجوگر توجه کنید

آیا توجه به جستجو صوتی در سئو اهمیت دارد ؟ واقعیت این است که جستجوی صوتی به شدت در حال رشد است . به آمار های زیر توجه کنید :

  • ۴۰ درصد از بزرگسالان در دنیا حداقل یک جستجو صوتی در روز انجام می دهند .
  • جستجو های صوتی گوگل از سال ۲۰۰۸ تا کنون ۳۵ برابر بیشتر شده است .
  • ۲۰ درصد از کل جستجو ها در موبایل به صورت جستجو صوتی است .

با توجه به موارد ذکر شده ، سئو کاران حرفه ای تلاش می کنند تا محتواهای ارزشمند خود را برای جستجو صوتی بهینه سازی کنند .

سئو سایت برای جستجو صوتی چگونه است :

قبل از هر چیزی در سئو برای جستجو صوتی باید محتوا شما در صفحه اول موتور های جستجو باشد . زمانی که محتوا شما در اسنیپت های برجسته باشد به سئو جستجو صوتی کمک بسیار زیادی می کند . الگوریتم های گوگل در حال حاضر اسنیپت های عناوین را در کنار هم قرار می دهد . بر اساس بررسی های صورت گرفته ، جستجو صوتی گوگل متن را از داخل اسنیپت های برجسته پیدا می کند .

در محتوا صوتی خود از سوالات استفاده کنید . اکثر جستجو های صوتی با یک سوال آغاز می شود . گوگل در این شرایط محتوایی را به نمایش می گزارد که شامل سوال و پاسخ مناسب باشد .

در محتوا خود از لینک ها استفاده کنید .

با توجه به تمامی مطالبی که در این مقاله ذکر شد ، هنوز هم محتوا ارزشمند و لینک های مناسب برای سئو سایت بسیار با اهمیت است . اگر سایت شما محتوا مناسبی نداشته باشد نمی توانید لینک مناسبی را در آن ارائه دهید ، و بدون لینک های مناسب هم نمی توانید به رتبه های برتر گوگل دست یابید . همان طور که در مقاله های دیگر نیز متذکر شدیم محتوا و لینک های مفید به ترتیب فاکتور اول و دوم رتبه بندی برای گوگل هستند . بر اساس تجزیه و تحلیل ۱ میلیون نتیجه گوگل ، محتوا مفید و کامل و تعداد سایت های لینک دهنده به سایت شما بیشتر از هر چیز دیگر با رتبه بندی سایت شما مرتبط است .

همان طور که گفتیم در سال جدید نیز محتوا و لینک دو عامل بسیار مهم در سئو سایت است و در صورتی که سایت خود را بر اساس این موارد سئو کنید به رتبه های بهتری دست خواهید یافت .

نتیجه گیری :

همان طور که در این مقاله آموزش سئو در سال ۲۰۱۸ را توضیح دایدم توجه به موارد زیر جهت بهینه سازی سایت شما بسیار با اهمیت است .

  • تولید محتوا مناسب جهت افزایش رنک برین ( نرخ کلیک و زمان ماند کاربران در سایتتان را افزایش دهید . )
  • یک محتوا کامل و مفید ارائه دهید ، سعی کنید هر چیزی که یک کاربر به آن نیاز دارد را در سایت شما بیابد .
  • سایت خود را بر اساس موبایل نیز طراحی کنید .
  • از فایل های ویدئویی در صفحات سایت خود استفاده کنید .
  • تصاویر و اینفوگرافی ها را فراموش نکنید و در پست های خود از آن ها استفاده کنید .
  • به جستجو صوتی گوگل اهمیت بیشتری دهید .
  • لینک های مفید برای سایت خود ایجاد کنید .
ابراهیم قلی پور
ابراهیم قلی پور
به امید روزهای خوب برای تمام همکاران در زمینه تجارت الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *