روش های مقابله با حمله ddos

ddos چیست ؟
ddos چیست ؟
ژانویه 28, 2018
سئو در سال 2018
سئو در سال ۲۰۱۸
فوریه 5, 2018

روش های مقابله با حمله ddos

روش های مقابله با حمله ddos چیست ؟ چگونه در مقابل حملات دی داس مقاومت کنیم ؟ وظیفه یک هاستینگ خوب در مقابله باحمله ddos چیست ؟ گروه هاستینگ وطن دیتا در نظر دارد در این پست روش های مقابله با ddos را برایتان توضیح دهیم .

ddos چیست ؟

به شما دوستان پیشنهاد می کنیم تا قبل از مطالعه مقاله ” روش های مقابله با حمله ddos ” حتما مقاله ” ddos چیست ؟” را مطالعه کنید . به طور خلاصه به سرازیر کردن تقاضاهای زیاد کاربران چه آن کاربران آگاه باشند و چه نباشند به سمت یک سرور هدف و استفاده بیش از اندازه از منابع ان سرور را ddos می گویند که در نتیجه اگر توانایی مقابله با آن را نداشته باشید باعث overload و در نهایت down شدن سرور خواهد شد .

روش های مقابله با حمله ddos

روش های مقابله با حمله ddos

روش های مقابله با حمله ddos

شناسایی به موقع حمله ddos

اگر شما یک آشنایی کلی از روند طبیعی استفاده سایتتان از منابع سرور را داشته باشید ، با افزایش استفاده از منابع سرور به صورت غیر عادی می توانید متوجه یک حمله دی داس شوید . البته همان طور که در مقاله ddos چیست ؟ گفتیم هر استفاده بیش از حد از منابع سرور به معنی دی داس نیست و باید موارد گوناگونی را مورد بررسی قرار دهید .

هر چه شما زمان شروع حمله را سریع تر متوجه شوید می توانید اقدامات لازم جهت مقابله را نیز سریع تر شروع کنید . جهت انجام این کار بهترین روش آشنایی با مشخصات ترافیک ورودی شما می باشد ؛ و با تغییر طبیعی این مشخصات باید در رفع مشکل بکشید . بیشتر حملات ddos به شکل تکه های شدید در ترافیک شروع می شود و شما با آگاهی از افزایش ناگهانی بازدید کنندگان می توانید یک حمله ddos را تشخیص دهید . در صورتی که برای سایت خود از سرور اختصاصی استفاده می کنید پیشنهاد ما داشتن یک نیروی متخصص در امر جلوگیری از حملات ddos است و در صورتی که هاست اشتراکی تهیه کرده اید سعی کنید از شرکت های معتبر ارائه دهنده هاست حرفه ای یا هاست پربازدید استفاده کنید .

پهنای باند بیشتر برای سایت خود تهیه کنید .

یکی دیگر از روش های مقابله با حمله ddos تهیه پهنای باند بیشتر از حد نیاز یک سایت است . زمانی که پهنای باند بیشتر از حد مصرف عادی خود داشته باشید زمانی که ترافیک ناگهانی در سایت خود مشاهده کنید که می تواند نتیجه یک کمپین تبلیغاتی ، یک پشنهاد ویژه در سایت خود و یا حتی اشاره یک رسانه به شرکت شما و یا یک حمله ddos زمان بیشتر آنلاین باشید و در صورتی که حمله دی داس تشخیص داده شد با آن مقابله کنید .

 دفاع در محیط شبکه

یکی دیگر از روش های مقابله با حمله ddos دفاع در محیط شبکه است . شما با چندین اقدام فنی در دقایق ابتدایی حمله می توانید بر کاهش حمله اثر بگذارید . مانند :

  • سرعت روتر خود را محدود کنید تا وب سرور خود را بهتر بررسی کنید .
  • بر فیلترهای سایت خود بیفزایید تا مسیر روتر خود را از منابع آشکار حمله پاک کنید .
  • ارتباطات نیمه باز در سرور را بررسی و از بین ببرید .
روش های مقابله با حمله ddos

روش های مقابله با حمله ddos

با هاستینگ یا میزبان وب سایت خود تماس بگیرید .

زمانی که استفاده غیر طبیعی از منابع را در سایت خود مشاهده کردید حتما با شرکت هاستینگ یا میزبان وب خود تماس حاصل کنید و مراتب را به ایشان توضیح دهید . اگر سایت شما بر روی یک هاست حرفه ای یا هاست پربازدید قرار داشته باشد شانس بیشتر برای مقابله با حملات ddos خواهید داشت تا آن که خود سرورتان را مدیریت کنید . دلیل آن نیز استفاده از نیروهای متخصص و با تجربه در پشتیانی هاستینگ های معتبر جهت مقابله با حملات ddos و برطرف کردن دیگر مشکل ها است .

اگر یک حمله دی داس بسیار بزرگ باشد ، اولین کاری که یک شرکت هاستینگ انجام می دهد مسیر صفر ترافیک سایت شما را نشان می دهد ، که نتیجه آن بسته هایی است که برای سرور وب پیش از حمله به شما می رسد . حملات ddos می تواند برای یک شرکت هاستینگ بسیار پر هزینه باشد ، زیرا پهنای باند زیادی را مصرف می نماید .

مدیر عامل شرکت ServerSpace می گوید ” « زمانی که مشتری تحت حمله ddos قرار می گیرد اولین کاری که ما انجام می دهیم ورود به روتر ها است و ترافیک را بر روی شبکه خود متوقف خواهیم کرد . این اتفاق حدود ۲ دقیقه به طول می انجامد تا با استفاده از پروتکل دروازه مرز BGP در سطح جهانی بخش شود و سپس ترافیک کاهش یابد . »

با یک متخصص دی داس در تماس باشید .

زمانی که یک حمله بسیار بزرگ ddos بر روی سایت شما اتفاق افتد بهترین روش برای ماندن در اینترنت ، استفاده از یک شرکت کاهش دهنده ddos است . است شرکت ها دارای زیر ساخت های گسترده ای هستند و از فناوری های گوناگون از جمله خراش دادن اطلاعات استفاده می کنند تا وب سایت را آنلان نگهدارند . این خدماتی است که تا حد بسیاری معمولاً توسط شرکت های معتبر هاستینگ ارائه می شود .

خدمات تخصصی تر نسبت به کاهش تلفات ddos رایگان نیست ، بنابرین باید بررسی کنید که می خواهید تا چه مقدار هزینه برای متوقف کردن حملات دی داس انجام دهید .

یک کتاب راهنمای دی داس برای خود ایجاد کنید .

یکی از روش های مقابله با حمله ddos ایجاد یک کتاب راهنما است که در هر مرحله از یک حمله آن را سریع شناسایی می کند و پاسخ می دهد . بخش مهمی که در پاسخ به حمله دی داس باید انجام دهید و آن را نادیده نگیرید این است که مشکل را با مشتریان خود در ارتباط بگذارید . حملات ddos ممکن است از چند ساعت تا چند روز به طول انجامد ، مطمئن باشید احتمال آن که در این بازه زمانی کسب و کار شما دچار اختلال شود وجود دارد در نتیجه سریعا مراحل مقابله با حمله دی داس را انجام دهید .

کنترل حملات دی داس و مقابله با آن کمی دشوار است . جهت جلوگیری حملات ddos می توانید آی پی هایی را که بیشترین تقاضا را به سرور دارند شناسایی و بلاک کنید و یا با بروزرسانی های سخت افزاری و نرم افزاری سطح امنیت سرور را بالا ببرید . همیشه از روند عادی و طبیعی سرور خود آگاه باشید زیرا آگاهی از سرور به ما کمک می کند تا در صورت بروز اختلال به سرعت آن را شناسایی کنیم .

در کنار تمام نکاتی که در بالا اشاره شد به این نکته توجه داشته باشید که حملات ddos برای مهاجم نیز هزینه بردار است و در صورت مواجه شدن با مقاومت شما در برابر حملات دی داس آنان نیز از حملات خود دست خواهند برداشت .

 

ابراهیم قلی پور
ابراهیم قلی پور
به امید روزهای خوب برای تمام همکاران در زمینه تجارت الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *