چگالی کلمه کلیدی در سئو
چگالی کلمه کلیدی در سئو
ژانویه 12, 2018
سئو کلاه سیاه
سئو کلاه سیاه
ژانویه 20, 2018

سئو کلاه سفید یکی از روش های سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد . حتما تا کنون برای شما این سئوال به وجود آمده است که سئو کلاه سفید چیست ؟ چگونه در سایت خود از سئو کلاه سفید استفاده کنم ؟ سئو کلاه سیاه چیست ؟ تفاوت سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه چیست ؟ ما در نظر داریم در این مقاله به کلیه سئوالات شما پیرامون سئو کلاه سفید پاسخ دهیم .

بهینه سازی سئو کلاه سفید برای موتور های جستجو چیست ؟

به کلیه تکنیک هایی که باعث افزایش رتبه سایت شما به صورت طولانی مدت در موتور های جستجو می شود ، سئو کلاه سفید می گویند . از زمانی که الگوریتم های گوگل تغییرات بنیادیی را پیدا کرد اهمیت استفاده از این تکنیک ها نیز بسیار زیاد شد . در واقع هدف تمام کسانی که محتوا سایت خود را سئو می کنند این است که زمان طولانی مقاله خود را در رتبه های بالای گوگل داشته باشند و اینجا است که اهمیت سئو کلاه سفید خود را نشان خواهد داد .

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید

روش های بهینه سازی کلاه سفید در سایت

محتوا اختصاصی و مفید برای کاربران خود ارائه دهید .

به صورت کلی همیشه این موضوع را به یاد داشته باشید که مهمترین بخش سئو یک سایت ایجاد یک محتوا مفید برای کاربران است . گوگل توصیه می کند در پست های خود حداقل از ۳۰۰ کلمه استفاده کنید . اما با توجه به تجربیات انجام سئو بر روی سایت های گوناگون پیشنهاد ما برای یک صفحه با محتوای مناسب حداقل ۵۰۰ کلمه است که در عین حال باید از زیاده گویی و تکرار کلمات بیهوده نیز جلوگیری کنید زیرا محوریت اصلی سئو باید برای کاربران سایت باشد و این تکرار ها برای کاربران خسته کننده است . چگالی کلمه کلیدی در سئو کلاه سفید نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است .

سعی کنید چگالی کلمه کلیدی خود را بین ۱ تا ۳ درصد حفظ کنید زیرا موتور های جستجو به کمتر از ۱ درصد اهمیت نداده و در صورت استفاده بیش از ۳ درصد نیز احتمال شناسایی شما به عنوان اسپمر وجود دارد .

در نوشته خود کلماتی که می خواهید بیشتر به چشم کاربران بیاید را درشت (buld) ، کج (italic) یا زیر خط دار کنید ، تا کاربران در یک نگاه بدانند مقاله شما پیرامون چه موضوعاتی است . از پاراگراف بندی در تولید محتوا غافل نشوید . پاراگراف خود را طوری شروع کنید که در همان ابتدا کاربر بداند می خواهید درباره چه موضوعی صحبت کنید و در پایان پاراگراف نیز موضوع خود را جمع بندی کنید . هر صفحه سایت شما باید یک تگ H1 و چند تگ H2 و حداقل یک تگ H3 داشته باشد . در محتوا پست خود حتما از عکس ها استفاده کنید و برای عکس ها متن جایگزین بنویسید تا گوگل و دیگر موتور های جستجو موضوع عکس شما را متوجه شوند . اگر در متن جایگزین عکس از کلمات کلیدی خود ( جستجو کلمه کلیدی ) نیز استفاده کنید خوب است .

متا تگ سایت خود را هوشمندانه بنویسید .

گوگل و دیگر موتور های جستجو به کمک متا تگ ها از محتوا صفحه شما آگاه می شوند . و زمانی که فردی در گوگل به جستجو کلمه کلیدی صفحه شما می پردازد ، گوگل متا تگ ها را به نمایش می گذارد و کلمات کلیدی را در آن درشت نشان می دهد تا با مطالعه و مفید بودن محتوا برای کاربر ، او را به سایت شما هدایت کند . متا تگ های شما می تواند شامل عنوان صفحه ، توصیف عنوان صفحه و کلمات کلیدی شما باشد . اگر از مدیریت محتوا وردپرس برای سایت خود استفاده می کنید جهت ایجاد متا تگ ها در نوشته خود از افزونه سئو یوست استفاده کنید .

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید

از بک لینک ها در صفحه سایت خود استفاده کنید .

این بک لینک ها هستند که باعث افزایش اعتبار آنلاین سایت شما در گوگل می شود . منظور ما از بک لینک ، تعداد لینک هایی است که سایت های دیگر به سایت شما می دهند . بهترین بک لینک ها زمانی است که یک سایت متن شما را در سایت خود به صورت نقل قول قرار داده و به سایت شما لینک دهد . در صورتی که تمایل به خرید بک لینک از دیگر سایت ها دارید ، بهترین شیوه تولید یک مقاله اختصاصی با محتوای مفید و خریداری یک پست از سایتی است که می خواهید از آن سایت بک لینک تهیه کنید .

شبکه های اجتماعی نیز جای خوبی برای تهیه بک لینک است و آنان را از دست ندهید . در تهیه بک لینک توجه داشته باشید سایتی که می خواهد به شما لینک دهد باید از نظر موضوعی با سایت شما مرتبط باشد .

شیوه های دیگری نیز برای تهیه بک لینک وجود دارد از جمله نظر دادن در سایت های گوناگون و با متن و لینک پست خودتان اما جهت جلوگیری از به وجود آمدن سئو کلاه سیاه به شما پیشنهاد نمی کنیم . شاید لازم باشد دوباره یادآوری کنیم که هدف از انجام سئو کلاه سفید افزایش رتبه سایت برای زمان طولانی در نتایج گوگل و دیگر موتورهای جستجو می باشد و استفاده از روش های سئو کلاه سیاه شما را سریعا به رتبه های بالا گوگل می رساند اما در دراز مدت نتیجه عکس خواهد داد .

در شبکه های اجتماعی با برند خود پیوند تولید کنید .

در شبکه های اجتماعی گوناگون عضو شوید و لینک سایت خود را در آن قرار دهید . هر چند معمولا لینک ها در شبکه های اجتماعی نوفالو هستند اما باعث افزایش بازدید سایت شما و مشهور شدن برند شما می شوند . جهت ایجاد یک چرخش مفید در بین کاربران سایت شما و شبکه های اجتماعی خود حتما متاکارت های شبکه اجتماعی را نیز در سایت خود قرار دهید .

ما پیشنهاد می کنیم :

در مجموعه پیشنهاد ما برای افزایش رتبه یک سایت استفاده از سئو کلاه سفید است و سئو کلاه سیاه را تنها به مشاغلی پیشنهاد می کنیم که می خواهند در بازه زمانی کوتاهی در رتبه های بالا موتور های جستجو یا گوگل قرار گیرند و میزان پایداری در رتبه های بالا برایشان اهمیتی ندارد .

خلاصه سئو کلاه سفید :

  • استفاده از محتوا اختصاصی و مفید
  • تعداد کلمات هر صفحه حداقل ۳۰۰ یا ۵۰۰ کاراکتر باشد .
  • چگالی کلمه کلیدی بین ۱ تا ۳ درصد باشد .
  • از تگ های H1,H2,H3 در محتوا خود استفاده کنید .
  • از حالت های درشت ، کج و زیر خط دار در متن خود استفاده کنید .
  • از عکس ها با متن جایگزین در نوشته خود استفاده کنید .
  • متا تگ هوشمندانه برای سایت خود بنویسید .
  • بک لینک های مفید را فراموش نکنید .
  • در شبکه های اجتماعی عضو شوید و فعالیت کنید .
ابراهیم قلی پور
ابراهیم قلی پور
به امید روزهای خوب برای تمام همکاران در زمینه تجارت الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *