چگالی کلمه کلیدی در سئو

توضیحات متا در سئو
توضیحات متا در سئو
ژانویه 8, 2018
سئو کلاه سفید
سئو کلاه سفید
ژانویه 16, 2018

چگالی کلمه کلیدی در سئو و طریقه محاسبه آن یکی از مسائلی است که شاید برای سئو کاران عزیز مطرح باشد . در این مقاله می خواهیم در ابتدا چگالی کلمه کلیدی را توضیح دهیم و سپس نقش آن را در سئو مطرح کنیم .

چگالی کلمه کلیدی در سئو

چگالی کلمه کلیدی یکی از معیار های مهم در سئو برای موتور های جستجو در بررسی جستجو کلمه کلیدی که صفحه شما پیرامون آن به وجود آمده است می باشد . چگالی کلمه کلیدی یک صفحه به درصد کلمات کلیدی به باقی کلمات در یک صفحه از وب سایت می گویند . در ابتدا کار موتور های جستجو ، چگالی کلمات کلیدی یکی از مهمترین عوامل جهت افزایش رتبه سایت شما در صفحات برتر گوگل بود اما با گذشت زمان از اهمیت آن کاسته شده است . در گذشته برخی از سایت ها با تکرار بیش از حد کلمات کلیدی خود چگالی آن را بالا برده و محتوا مناسبی را ارائه نمی دادند و گوگل تصمیم بر حذف این سایت ها از رتبه های بالا خود گرفت . در حال حاضر موتور جستجوگر گوگل با استفاده از الگوریتم های گوگل این گونه سایت ها را اسپمر شناسایی و آن ها را جریمه می کند .

چگالی کلمه کلیدی در سئو

چگالی کلمه کلیدی در سئو

چگونه چگالی کلمه کلیدی در سئو محاسبه می شود ؟

فرمول محاسبه چگالی کلمه کلیدی در یک صفحه جهت سئو موتور جستجو عبارت است از :

Nkr / Tkn ) * 100)

که NKR در آن تعداد دفعات تکرار یک کلمه کلیدی و TKN در آن تعداد کل کلمات در صفحه مورد نظر است .

شما با استفاده از فرمول بالا می توانید چگالی کلمات کلیدی صفحه خود را بررسی کنید . برای مثال اگر شما کلمه کلیدی خود را ۱۰ مرتبه در صفحه استفاده کنید و کل کلمات شما ۱۰۰ کاراکتر باشد ، چگالی کلمه شما ۱۰% می شود . اگر چگالی یک کلمه بسیار پایین باشد ، موتور های جستجو اهمیت زیادی به آن نخواهند داد و اگر بیش از حد از کلمه کلیدی خود استفاده کنید گوگل شما را اسپمر خواهد شناخت . زمانی که گوگل و دیگر موتور های جستجوگر شما را اسپمر شناسایی کنند سایت شما را جریمه می کنند در نتیجه جایگاه سایت شما در موتور های گوگل به شدت افت خواهد کرد .

چگالی عبارت کلیدی چگونه محاسبه خواهد شد ؟

شما با استفاده از فرمول زیر می توانید چگالی عبارت کلیدی خود را بررسی کنید :

Nkr * Nwp / Tkn ) * 100)

NKR در این فرمول تعداد دفعات تکرار یک کلمه کلیدی و NWP تعداد کلمات در عبارت و TKN تعداد کل کلمات در صفحات مورد نظر است .

عددی که پس از جاگزاری در این فرمول به دست می آید چگالی عبارت کلیدی را مشخص می کند . به عنوان مثال اگر یک عبارت از ۴ کلمه کلیدی تشکیل شده باشد و این ۴ کلمه ۴ دفعه تکرار شود و مجموعه کلمات نیز ۴۰۰ باشد چگالی عبارت کلیدی برابر با ۴ درصد می شود .

بهترین چگالی کلمات کلیدی چه مقدار است ؟

درصد بهینه برای چگالی کلمات کلیدی بین ۱ تا ۳ درصد در هر صفحه است . همیشه به این نکته توجه کنید که چگالی کلمات کلیدی تنها یکی از معیار های گوگل برای رتبه بندی صفحه شما است در نتیجه در استفاده از آن دقت لازم را داشته باشید که از حد تعادل خارج نشوید .

کلمات کلیدی در کجا نوشته شوند ؟

هر چه کلمه یا عبارت کلیدی شما در اوایل متن صفحه باشد بیشتر مورد توجه موتور های جستجوگر قرار خواهد گرفت . فرض کنید شما قصد انتشار یک صفحه با ۱۰۰۰ کاراکتر در سایت خود را دارید ، در صورتی که از کلمه یا کلمات کلیدی خود در ۳۰۰ کاراکتر اول استفاده کنید نتیجه بسیار بهتری دریافت خواهید کرد تا از آن ها در اواخر متن خود استفاده کنید .

 

ابراهیم قلی پور
ابراهیم قلی پور
به امید روزهای خوب برای تمام همکاران در زمینه تجارت الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *