توضیحات متا در سئو

الگوریتم های گوگل
الگوریتم های گوگل
ژانویه 4, 2018
چگالی کلمه کلیدی در سئو
چگالی کلمه کلیدی در سئو
ژانویه 12, 2018

توضیحات متا در سئو ( Meta Description ) شامل متنی است که به توصیف صفحه وب سایت شما می پردازد . این توضیحات بیشتر برای موتور های جستجو نوشته می شود تا زمانی که وب سایت شما را در نتایج موتور های جستجو نشان می دهد توضیح مختصری نیز به بازدید کننده ارائه کند .

توضیحات متا در سئو

توضیحات متا در سئو

کاراکتر توضیحات متا باید چه تعداد باشد ؟

بهترین طول توضیحات متا ۱۵۵ کاراکتر است . اگر بیشتر از این تعداد کاراکتر استفاده کنید موتور های جستجو متن شما را کوتاه یا به اصطلاح Crop می کنند . و اگر کمتر از ۱۰۰ کاراکتر باشد شما توضیحات متا مناسبی را برای صفحه خود ارائه نداده اید .

توضیحات متا در سئو چیست ؟

توضیحات متا به خودی خود در افزایش رتبه سایت شما اهمیتی ندارد اما این توضیحات متا است که کاربر را ترقیب می کند تا بر لینک صفحه شما کلیک کند و هر مقدار تعداد کلیک ها بیشتر باشد صفحه شما در جایگاه بالاتری در نتایج موتور های جستجو قرار می گیرد که این بسیار با اهمیت است . در صورتی که کلیک صفحات شما بالا رود از نظر موتور های جستجو توضیحات متا شما به قدر کافی مفید بوده است و توانسته بازدید کننده ها را به سمت سایت شما هدایت کند که این یک امتیاز مثبت در الگوریتم های گوگل به حساب می آید .

چگونه توضیحات متا خود را بنویسیم ؟

توضیحات متا خود را کامل بنویسید .

وظیفه اصلی توضیحات متا ، تبلیغ صفحه شما در صفحه نتایج موتور های جستجو است .  توضیحات متا باعث ایجاد یک تصویر کلی از صفحه شما در دید کاربر می شود و در نهایت اگر به خواسته او نزدیک بود او را به سمت سایت شما هدایت می کند . به هر مقدار که از توضیحات کاملتر و کلمات کلیدی مهم تری در توضیحات متا خود استفاده کنید باعث افزایش کلیک های بیشتر به این صفحه خواهید شد . به اصطلاح ( Click Rate) سایت شما بالا خواهد رفت . توجه داشته باشید موتور جستجو گوگل زمانی که توضیحات متا شما را نمایش می دهد کلمات کلیدی را برجسته تر می کند در نتیجه به کلمات کلیدی خود در توضیحات متا خوب فکر کنید .

توضیحات متا در سئو

توضیحات متا در سئو

تعداد کاراکتر مناسب برای توضیحات متا

شما می توانید در توضیحات متا خود از هر مقدار کاراکتری که تمایل دارید استفاده کنید اما موتور های جستجو متن های بیشتر از ۱۶۰ کاراکتر را کوتاه Truncate می کنند که این به نوبه خود باعث دریافت جریمه از سوی گوگل می شود . در صورتی هم که کمتر از ۱۰۰ کاراکتر باشد توضیحات شما ناقص می شود . بهترین طول مناسب برای توضیحات متا بین ۱۵۰ تا ۱۶۰ کاراکتر است که ما طول ۱۵۵ کاراکتر را پیشنهاد می کنیم . هر چند به تازگی گوگل تعداد کاراکتر های توضیحات متا را افزایش داده است و شما می توانید تا ۲۰۰ کاراکتر نیز در توضیحات متا خود بدون مشکل استفاده کنید اما بازهم پیشنهاد ما همان ۱۵۵ کاراکتر است .

از توضیحات متا تکراری استفاده نکنید

توضیحات متایی که برای یک صفحه می نویسد باید مختص به آن صفحه باشد و در صفحات دیگر از آن استفاده نکنید . بهترین روش برای این کار نوشتن دستی توضیحات متا برای هر صفحه و با ویژگی های منحصر به فرد آن صفحه است .

توضیحات متا معیاری برای رتبه بندی گوگل نیست

گوگل بارها و بارها اعلام کرده است که توضیحات متا و متا کلمات کلیدی هیچ معیاری برای رتبه بندی سایت ها محسوب نمی شود . گوگل تنها از توضیحات متا برای نمایش صفحات در نتایج جستجو هنگامی که جستجو کلمه کلیدی صورت می گیرد ، استفاده می نماید . اما توضیحات متا می توانید به صورت غیر متستقیم بر روی سئو سایت تاثیر بگذارند . اگر شما از توضیحات مناسبی در متا استفاده کنید باعث افزایش کلیک بر روی صفحه مورد نظر خواهد شد و این خود باعث می شود در گوگل از رتبه بالاتری برخوردار شوید .

حذف کاراکتر نقل قول از توضیحات متا double quotes

زمانی که شما از کاراکتر های نقل قول یا دابل کوتیشن در توضیحات متا خود استفاده می کنید ، گوگل آن ها را به صورت خودکار حذف می نماید . برای آن که توضیحات متا پشنهادی شما توسط گوگل حذف نشود کلیه کاراکتر های محاسباتی مانند جمع ، تفریق و … را حذف نماید . اگر زمانی احتیاج داشتید از نقل قول در توضیحات متا خود استفاده کنید از کاراکتر تکی نقل قول single quotes استفاده کنید .

چند نکته مهم درباره توضیحات متا Meta Description

  • یک توضیحات متا خوب باید توضیح کاملی از صفحه مورد نظر شما باشد .
  • بهترین طول برای یه توضیحات متا خوب ۱۵۵ کاراکتر است .
  • توضیحات متا دو صفحه نباید شبیه هم باشند یا به نوبه دیگر نباید تکراری باشند .
  • همیشه توجه داشته باشید توضیحات متا به صورت مستقیم در رتبه بندی گوگل تاثیری ندارد .
  • از کاراکتر های نقل قول و محاسباتی نباید در توضیحات متا استفاده کرد .
  • اگر صفحه شما بیشتر از سه کلمه کلیدی را توضیح می دهد بهتر است در توضیحات متا از آن استفاده نشود .

 

ابراهیم قلی پور
ابراهیم قلی پور
به امید روزهای خوب برای تمام همکاران در زمینه تجارت الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *