آموزش ایمن سازی سرور مجازی ویندوز
آموزش ایمن سازی سرور مجازی ویندوز
نوامبر 18, 2017
تاثیر مزرعه لینک در سئو
تاثیر مزرعه لینک در سئو
دسامبر 11, 2017

سئو چیست ؟ بهینه سازی سایت چیست ؟ مفاهیم به کار رفته در سئو چیست ؟ سئو و بهینه سازی وب سایت یکی از مسائلی است که امروزه به شدت بین صاحبان مشاغل اینترنت مطرح می باشد . شرکت خدمات هاستینگ وطن دیتا در نظر دارد تا در این مقاله اطلاعات کافی پیرامون مسائل مرتبط با سئو و بهینه سازی وب را مطرح نماید .

سئو مخفف شده عبارت Search Engine Optimization می باشد که به صورت SEO یا بهینه سازی وب سایت بر اساس موتور جستجو نیز استفاده می شود .

حال اگه بخواهیم خیلی ساده سئو چیست ؟ را تعریف کنیم باید بگوییم : سئو یا بهینه سازی موتور جستجو به معنای فریب یا دستکاری سایت برای موتور های جستجو با روش های غیر اصولی و اخلاقی نیست . سئو تلاش دارد تا با رعایت کردن یک اصول خاص ارتباط بین وب سایت ها را در نتایج جستجو به شکل طبیعی به رتبه بالاتری برساند .

سئو را می توانیم مجموعه ای از روش ها بدانیم که باعث تغییر استراتژیک یک سایت می شود و این تغییر استراتژیک باعث می شود تا وب سایت و صفحه سایت شما در نتایج جستجوی بالاتری قرار گیرد .

سئو و بهینه سازی سایت بر اساس موتور های جستجوگر یک فرآیند ساده نیست و به راحتی نیز انجام نمی پذیرد . این کار نیاز به دانش زیاد ، علم پیش زمینه ای و صبر بسیار زیاد می باشد .  موتور های جستجو با تغییر مداوم الگوریتم های خود در رتبه بندی سایت های غیر قابل پیش بینی هستند ؛ بنابر این وظیفه یک مسئول سئو وب سایت بروز نگه داشتن اطلاعات خود در زمینه بهینه سازی موتور های جستجو می باشد.

سئو چیست ؟

سئو چیست ؟

سئو چیست ؟

الگوریتم های رتبه بندی گوگل دارای بیش از ۲۰۰ معیار گوناگون جهت رتبه بندی سایت ها می باشد در نتیجه یک مسئول سئو باید مهمترین این معیار ها را جهت پیاده سازی موفق سئو بدانند و به آنان عمل کند .

سئو و بهینه سازی سایت به چه شکلی شروع شد ؟

در ابتدای کار یعنی در اوایل سال ۱۹۹۰ موتور های جستجو کار خود را شروع کردند . بعضی از محبوب ترین این موتور های جستجو در آن زمان Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند . در ابتدای کار مردم این موتور های جستجو را به چشم یک لیست فهرست شده می دیدند و سئو اولیه بر اساس حروف الفبا انجام می شد به این ترتیب که صفحاتی همچون AAA در بالای این لیست قرار می گرفتند .

با گذشت زمان و رشد اینترنت موتور های جستجوی جدیدی به وجود آمدند که از الگوریتم های رتبه بندی پیچیده تری استفاده می کردند . این الگوریتم ها با معیار تراکم کلمه کلیدی ( تقسیم تعداد دفعاتی که کلمه کلیدی در یک صفحه استفاده می شود بر تعداد کل کلمات صفحه ) و برچسب های شبیه برای مفهوم محتویات وب سایت ها استفاده می کردند . توسعه پذیرفتن موضوع سئو و بهینه سازی وب برای بیشتر دیده شدن سایت ها شروع به کار کرد و مسئولان سئو و بهینه سازی وب به دنبال روش هایی برای تاثیر گذاری در رتبه بندی این موتور ها چه از روش اخلاقی و چه از روش غیر اخلاقی روی آوردند .

در نوامبر سال ۱۹۹۶ یک مقاله توسط نیویورک تایمز به چاپ رسید که پیرامون استفاده از روش های غیر اخلاقی توسعه دهندگان وب برای قرار گرفتن در بالای صفحات نتایج جستجو صحبت می کرد . در این مقاله توضیح داده شد که به چه شکل توسعه دهندگان وب یک سایت را به همراه کلمات کلیدی ویژه که می خواهند و پشت گرافیک سایت پنهان شده است بارگذاری می کنند و نتیجه آن می شود که موتور های جستجو آن کلمات کلیدی را شمارش و رتبه بندی سایت را افزایش می دهد .

سئو چیست ؟

سئو چیست ؟

اهداف سئو چیست ؟

اگر بخواهیم خیلی ساده بگوییم که هدف از انجام سئو چیست ؟ می توان گفت که سئو و بهینه سازی وب کمک می کند تا وب سایت ها رتبه بالاتر و بهتری را نسبت به دیگر رقبای خود در کلمه کلیدی مد نظر داشته باشند . اینکه یک موتور جستجو بتواند بیشترین صفحات مرتبط به متن پرس و جو شده را نشان دهد هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو بسیار مفید است . زیرا کاربران بیشترین نتایج مرتبطه با جستجو خود را می بینند و موتور جستجو هم در دید کاربران قابل اعتماد تر می شود زیرا توانسته با استفاده از الگوریتم های گوناگون بیشترین صفحات مرتبط را به کاربر نشان دهد .

از زمانی که سئو و بهینه سازی وب جهت افزایش رتبه بندی در کلمات کلیدی کار خود را به صورت طبیعی آغاز کرد ، نیازمند دانش و زمان برای نتیجه گرفتن در استفاده از روش های گوناگون شد . شاید بتوانیم بگوییم زمان یکی از بزرگترین سرمایه اولیه برای بهینه شدن یک سایت و یا صفحه در موتور های جستجو می باشد .

با توجه به اینکه از چه روشی کلمات کلیدی رقابتی را در سئو مورد استفاده قرار می دهید ، فرایند سئو و بهینه سازی موتور های جستجو می تواند از چند هفته یا چند ماه طول کشد تا به نتیجه برسد . برای وب سایت ها بسیار مهم است که در صفحه اول گوگل مخصوصا جزء سه نتیجه اول که معمولا ۵۸٫۴ درصد کلیک ها را شامل می شود قرار گیرند .

سئو چیست ؟ بهینه سازی وب چیست ؟

در نتیجه این بسیار طبیعی است که وب سایت هایی که محصولات و یا خدماتی را به فروش می رسانند بر سر رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو با هم رقابت کنند . به طور مثال کلمه کلیدی ” فروشگاه ” ۲ میلیون جستجو گوگل را در ماه به خود اختصاص داده است و این بدین معنی است که ۳ جایگاه اول ۵۸٫۴ درصد بازدیدکنندگان و خود جایگاه اول به تنها ۳۶٫۴ درصد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص می دهد . این مسئله برای خیلی از وب سایت ها اهمیت دارد که در بالاترین نتایج جستجو قرار گیرند به خصوص برای کسانی که با افزایش ترافیک سایت به تعداد مشتریانشان نیز افزوده می شود .

سئو چیست ؟

سئو چیست ؟

شاید برایتان جالب باشد طی مطالعه ای که انجام شده جستجو کنندگان خیلی تمایل دارند روی پیوند هایی که به صورت طبیعی به نتایج بالا جستجو رسیده اند کلیک کنند .  این مطالعه نشان می دهد ۷۲٫۳ درصد کاربران گوگل روی پیوند های طبیعی نتایج جستجو کلیک خواهند کرد و تنها ۷٫۳ درصد کاربران بر روی پیوند های تبلیغاتی گوگل کلیک می کنند . این یکی دیگر از دلایل بسیار مهم است که شرکت ها را واداشته تا با صرف زمان و هزینه از طریق فرایند سئو و بهینه سازی وب به صفحه اول گوگل راه یابند .

به صورت کلی اگر بخواهیم بگویم هدف از سئو چیست ؟ می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  • سئو باعث افزایش بسیار چشم گیر وب سایت خواهد شد .
  • بهینه سازی وب سایت باعث ایجاد برند می شود .
  • با استفاده از سئو ترافیک سایت خود را افزایش خواهید داد .
  • سئو باعث می شود تا در کلمات کلیدی مد نظرتان نتایج بهتری در موتور جستجو داشته باشید .
  • در صورتی که در نتایج بالای جستجو باشید محصولات بیشتری خواهید فروخت و بهترین ابزار برای پذیرش تبلیغات است .
ابراهیم قلی پور
ابراهیم قلی پور
به امید روزهای خوب برای تمام همکاران در زمینه تجارت الکترونیک

1 دیدگاه

  1. تبلیغات در گوگل گفت:

    ممنون اطلاعات خوبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *