تاثیر مزرعه لینک در سئو

سئو چیست ؟
سئو چیست ؟
نوامبر 21, 2017
سئو درون صفحه
سئو درون صفحه
دسامبر 27, 2017

تاثیر مزرعه لینک در سئو

تاثیر مزرعه لینک در سئو یکی از مواردی است احتمال دارد از آن برای بهینه سازی وب سایت خود استفاده کنید . در این مقاله می خواهیم در ابتدا مزرعه لینک یا Link Farm را توضیح دهیم و سپس از تاثیر آن در سئو را بیان کنیم .

مزرعه لینک چیست ؟

در ایجاد مزرعه لینک گروهی از وب سایت ها وجود دارند که به یکدیگر به صورت گروهی لینک می دهند . بیشتر مزرعه لینک ها از طریق برنامه هایی به صورت اتوماتیک ساخته می شود که شامل صدها یا هزاران سایت غیر مرتبط با یکدیگر هستند که با هم تبادل لینک خواهند کرد . مزرعه لینک یکی از مواردی است که باعث می شود سایت شما به سرعت در نتایج بالا رتبه گوگل قرار گیرد ، اما امروزه گوگل آن را به عنوان یک روش اسپم می شناسد و این کار سخت مورد جریمه گوگل قرار خواهد گرفت .

مالکان سایت هایی که از مزرعه لینک استفاده می کنند دائما در تلاش هستند تا با دستکاری در نتایج گوگل و استفاده از حقه های معروف به سئو کلاه سیاه برای خود بک لینک قانونی ایجاد کنند .

به طور خلاصه مزرعه لینک تنها در مورد تعداد و کمیت لینک های ورودی صحبت می کند و هیچ ارتباطی به کیفیت لینک ها ندارد و بعضا ممکن است سایت هایی که در ایجاد مزرعه لینک شرکت دارند خود مورد جریمه گوگل قرار گرفته باشند .

تاثیر مزرعه لینک در سئو

تاثیر مزرعه لینک در سئو

بعد از تغییراتی که گوگل در الگوریتم خود در چند سال گذشته ایجاد کرد ، دیگر نمی توان با دریافت لینک از هر سایتی و یا دادن لینک به هر سایت دیگری برای سایت خود اعتبار ایجاد کنید . گوگل خیلی سختگیر تر ار همیشه در تلاش است تا سایت هایی را به رتبه بالاتر برساند که از نظر محتوا عالی باشد و به قوانین نیز احترام بگذارد .

چرا دیگر نباید از تاثیر مزرعه لینک در سئو برای سایت خود استفاده کنید ؟

شاید اگر در چند سال گذشته صاحب یک وب سایت بودید ، خیلی راحت و بدون نگرانی می توانستید لینک سایت خود را در سایت هایی که مزرعه لینک را ایجاد می کنند ثبت کنید و به رتبه بالایی در نتایج گوگل برسید ، اما امروزه همه الگوریتم های گوگل تغییر کرده است و کسی که برای افزایش رتبه سایت خود در گوگل از این تکنیک استفاده کند باید خود را آماده جریمه گوگل کرده باشد .

گوگل مزرعه لینک را به عنوان صفحات رایگان می شناسد که استفاده از آن باعث می شود سایت به سرعت در نتایج موتور های جستجو قرار گیرد . گوگل با استفاده از این صفحات رایگان و سریع که بخواهند باعث پیشرفت سایتی شود مخالف است و معتقد است اگر سایتی بخواهد به رتبه های بالایی از نتایج برسد باید قوانین درست را بکار گیرد .

گوگل در واقع با این کار می خواهد مانع پیشرفت سایت هایی شود که با تقلب در صفحات اول قرار می گیرند . مزرعه لینک در واقع یکی از روش های تقلب است که سعی می کند با دریافت بک لینک های رایگان رتبه سایت را به سرعت افزایش دهد .

 

تاثیر مزرعه لینک در سئو

شاید بد نباشد تا مزرعه لینک را از دید گاه گوگل مورد بررسی قرار دهیم . گوگل ممکن است بسیاری از لینک های به کار رفته در مزرعه لینک را قبلا اسپم و جریمه کرده باشد در نتیجه هر گونه تبادل لینک با این لینک های اسپم به این معنا است که شما نیز آن ها را تایید کرده اید ، پس شما نیز جریمه می شوید . در نتیجه تاثیر مزرعه لینک در سئو سایت شما نتیجه عکس خواهد داشت .

چگونه متوجه شویم کدام سایت مزرعه لینک است ؟

شناخت مزرعه لینک کار بسیار ساده ای است . هر سایتی که در آن لینک های بسیار زیادی وجود دارد و از شما نیز می خواهد تا لینکشان را در سایت خود منتشر کنید یک مزرعه لینک است . البته نباید مزرعه لینک را با فروم و شبکه های اجتماعی اشتباه بگیرید ، زیرا ماهیت این دو کاملا متفاوت است . در این گونه سایت ها شما هیچ گونه تبادل لینکی انجام نمی دهید ، بلکه تنها لینک سایت خود را بر اساس استراتژی های خاصی قرار خواهید داد و دریافت هر گونه بک لینک از نظر گوگل در این شرایط بسیار ارزشمند خواهد بود .

ابراهیم قلی پور
ابراهیم قلی پور
به امید روزهای خوب برای تمام همکاران در زمینه تجارت الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *