تاثیر مزرعه لینک در سئو
تاثیر مزرعه لینک در سئو
دسامبر 11, 2017
جستجو کلمه کلیدی
جستجو کلمه کلیدی
دسامبر 31, 2017

اصول سئو درون صفحه شامل ۸ اصل بسیار مهم و کاربردی سئو است که می خواهیم در این مقاله برایتان توضیح دهیم . سئو درون صفحه چیست ؟ اصول اصلی سئو درون صفحه چیست ؟ روش های سئو درون صفحه کدامند ؟

سئو درون صفحه چیست ؟

تمامی دوستانی که در زمینه بازاریابی اینترنتی و یا سئو در حال فعالیت هستند حتما اصطلاحات سئو درون صفحه و سئو بیرون صفحه را شنیده اند . شاید بتوانیم بگویم سئو درون صفحه و سئو بیرون صفحه از اصلی ترین دسته بندی های مرتبط با سئو است . برای موفقیت سئو در یک سایت ، تنها استفاده از تکنیک هایی مانند کلمات کلیدی ، متا تگ و … کافی نیست و باید از تمامی تکنیک های سئو در این زمینه استفاده کرد . سئو درون صفحه یکی از مهمترین تکنیک های سئو در سال ۲۰۱۶ می باشد که می خواهیم در این مقاله پیرامون آن توضیح دهیم .

قبل از شروع مبحث سئو درون صفحه می خواهیم درباره کلمات کلیدی ، که یکی از تکنیک های سئو درون صفحه می باشد صحبت کنیم . در سال ۲۰۱۷ میلادی استفاده از کلمات کلیدی از دو رو اهمیت ویژه تری پیدا کرده است . از یک رو استفاده از کلمات کلیدی در آدرس سایت یا همان url است و از سوی دیگر استفاده از کلمات کلیدی به صورت عبارت ، بسیار با اهمیت تر از استفاده از کلمات کلیدی به صورت تکی است .

در این مقاله می خواهیم به هشت اصل مهم در سئو درون صحفه اشاره کنیم.

سئو درون صفحه

سئو درون صفحه

۱- به دنبال اهداف جستجو باشید و آنان را برآورده کنید

پشت هر جستجویی که یک کاربر انجام می دهد ، هدفی وجود دارد . کاربران به دنبال اطلاعاتی در خصوص عبارت جستجوی شده خود هستند نه بیشتر از آن و نه کمتر از آن برایشان کاربردی ندارد . شما به عنوان یک سئو کار باید مطلب منتشر شده خود را به گونه ای قرار دهید که از مطلب منتشر شده توسط شما راضی باشد .

برای مثال : زمانی که یک کاربر عبارت ” مدل لباس نامزدی ” را جستجو می کند در واقع به دنبال دیدن جدیدترین مدل های لباس نامزدی است . شاید این هدف اولیه او باشد و در نهایت هدف او از این جستجو خرید لباس نامزدی است . اگر سایت شما در کنار سئو انجام شده بر روی آن ، به خوبی صورت گرفته باشد شما می توانید کاربر را ترغیب کنید تا از سایت شما به هدف نهایی خود یعنی خرید لباس نامزدی برسد .

در حقیقت شما به عنوان یک مدیر سایت باید دو هدف را در نظر داشته باشید : در درجه اول برطرف کردن نیاز اولیه مشتری و در نهایت ترغیب او به خرید از شما . شما باید با ارائه مطالب مفید و یا ارائه پیشنهادات ویژه او را جذب محصولات و خدمات خود کنید .

شاید یکی از بهترین پیشنهاد هایی که می توانید در اینجا مطرح کنیم ، استفاده از سایت های تخصصی است . زیرا هم مخاطب مشخص شده ای خواهید داشت و هم می توانید سئو درون صفحه بهتری داشته باشید.

۲- به فکر افزایش سرعت سایت خود باشید .

هر چه سرعت بارگزاری سایت شما بیشتر باشد کاربر از سایت شما راضی تر می گردد و در نهایت گوگل نیز این رضایت مشتری را متوجه خواهد شد و یک امتیاز مثبت برای وب سایت شما در نظر خواهد گرفت . اگر سرعت بارگزاری سایت شما در موبایل کم باشد ، کاربر سایت شما را ترک خواهد کرد . این باعث عدم دریافت امتیاز مثبت توسط گوگل خواهد شد . همیشه به این نکته توجه داشته باشید که سرعت بارگزاری سایت یکی از عوامل بسیار مهم در سئو درون صفحه است و گوگل در الگوریتم های جدید خود به این مسئله بسیار اهمیت می دهد .

سئو درون صفحه

سئو درون صفحه

۳- یک طراحی کاربر پستند UX و UI ارائه کنید .

در سئو درون صفحه ایجاد اعتماد و تعامل از طریق طرح UX و UI اهمیت فوق العاده ای دارد . در ایجاد یک طراحی کاربر پسند یا همان UX سرعت بارگزاری سایت نقش بسزایی دارد . همان گونه که در بالا نیز توضیح داده شد هر چه سرعت بارگزاری یک سایت در موبایل ، تبلت و یا کامپیوتر بیشتر باشد کاربر از سایت شما رضایت بیشتری خواهد داشد . جهت انجام یک طراحی UX و UI مناسب باید جنبه های متفاوتی را در نظر داشت .

به کار بردن یک طرح کاربر پستند باعث می شود تا کاربر به سایت شما اعتماد کند و جهت رفع نیاز های مرتبط با سایت شما مجدد از سایت شما استفاده کند و این یکی از اصول افزایش رتبه سایت است . استفاده از طراحی مناسب جهت رضایت کاربر یکی از تکنیک های سئو درون صفحه است . در واقع شما با این گونه طراحی در درجه اول سایت خود را کاربر پسند کرده اید در نتیجه خزنده های گوگل نیز بهتر در سایت شما پیمایش خواهند کرد و در نهایت رتبه سایت شما افزایش می یابد .

۴- در نگاه اول بهترین باشید .

اکثر کاربرانی که از طریق گوگل وارد وب سایت شما می شوند در درجه اول سایت شما را در یک نگاه بررسی خواهند کرد . اگر در نگاه اول برای آنان جذاب آمد و احساس کردند که سایت شما مفید است ممکن است به یک کاربر ثابت تبدیل شوند و گرنه سایت شما را ترک خواهند کرد . از مواردی که باعث می شود کاربران سایت شما را به سرعت ترک کنند استفاده از سئوالات متداول خسته کننده و یا پاپ آپ ها می باشد .

هر چه کاربر بازه زمانی بیشتری را در وب سایت شما بگزراند و با میل خود در نظر سنجی های شما شرکت کنند و دیرتر سایت شما را ترک کنند باعث دریافت امتیاز مثبت از گوگل می شود که می توانید این موضوع را در گوگل آنالیتیک مورد بررسی قرار دهید .

سئو درون صفحه

سئو درون صفحه

 

۵- در مطالب خود از کلمات کلیدی استفاده کنید .

هر چند گوگل چند سال است که اعلام کرده متا کلمات کلیدی را حذف کرده است اما هنوز استفاده از کلمات کلیدی تاثیر مثبتی دارد . اما نکته مهم در استفاده از کلمات کلیدی ، تعادل در استفاده از کلمات کلیدی و دانستن جایگاه مناسب کلمات کلیدی است .

عنوان صفحه

عنوان صفحه اولین مکانی است که باید در آن از کلمه کلیدی استفاده کنید و این کار در سئو درون صفحه بسیار اهمیت دارد . کلمه یا عبارتی باید به عنوان کلمه کلیدی در عنوان صفحه مورد استفاده قرار گیرد که می خواهید کاربر با جستجو آن وارد سایت شما شود .

کلمه کلیدی

کلمه کلیدی مد نظرتان را در مطالب خود با چگالی مناسب قرار دهید و توجه داشته باشید بیش از حد از آن استفاده نکنید تا گوگل به علت کپی بودن مطلب یا اسپم به شما امتیاز منفی ندهد . لینک های داخلی سایتتان و یا لینک های خارجی باید از طریق همین کلمات کلیدی به هم لینک شوند . استفاده از تگ ALT در عکس ها را هیچ گاه فراموش نکنید . ممکن است یک کاربر عکسی را جستجو کند ، در صورتی که وب سایت شما رتبه خوبی داشته باشد و در عکس ها از کلمات کلیدی استفاده کرده باشید عکس سایت شما نیز به او نمایش داده می شود . آدرس بار بهتر است انگلیسی باشد و از کلمات کلیدی جایگزین و به صورت مختصر در آن استفاده کنید .

به این نکته توجه داشته باشید تمامی این موارد باید به گونه ای انجام پذیرد که از طرف گوگل جریمه و یا اسپم نشوید .

۶- استفاده از موضوع مرتبط با هدف جستجو

حتما برایتان اتفاق افتاده است که یک کلمه را در گوگل جستجو کنید و گوگل برای شما سایت هایی را لیست کند که کوچک ترین ارتباطی با هدف شما نداشته است . این گونه وب سایت ها فقط از کلمه کلیدی در سایت خود استفاده کرده اند و هیچ محتوای متناسب برای برطرف کردن نیاز شما ارائه نداده اند . هر چند گوگل در این سال ها به محتوای سایت ها اهمیت ویژه ای داده است و چنین سایت هایی را جریمه می کند ، اما اگر محتوا سایت شما با کلماتی که کاربر از طریق آن وارد سایت شما شده است هیچ تناسبی نداشته باشد ، کاربر سریعا سایت شما را ترک خواهد کرد و شما از طریق گوگل به علت بونس ریت بالا جریمه خواهید شد .

سئو درون صفحه

سئو درون صفحه

۷ – سئو هر بخش از محتوا به تنهایی

می خواهیم در این بخش از سئو درون صفحه تکنیک سئو بخش های گوگاگون محتوا را مورد بررسی قرار دهیم .

اهمیت آدرس بار در سئو درون صفحه

وب سایت های بسیار را تا کنون دیده ام که از آدرس بار های نامفهوم و طولانی استفاده می کنند که این کار باعث سردرگمی کاربران خواهد شد ، و ممکن است از نظر گوگل نیز جریمه گردند . استفاده از کلمات قابل فهم ، کلمات کلیدی ، فرمت فایل ها از عوامل یک آدرس بار خوب است .

تاریخ انتشار

تاریخ انتشار مطالب یک وب سایت یکی دیگر از عوامل بسیار مهم در سئو درون صفحه است ، زیرا گوگل بر اساس تاریخ انتشار مطلب ، بهترین آن ها را نشان خواهد داد .

نام دامنه

در ایجاد یک سایت به اولین چیزی که باید توجه کنید انتخاب یک دامنه مناسب است . نام دامنه باید مختصر و معنا دارد باشد تا به سرعت در حافظه ذخیره گردد و باید به تاریخ انقضا آن نیز توجه داشته باشید ، هرچه تاریخ انقضا دامنه شما بیشت باشد اعتبار سایت شما نیز بیشتر خواهد شد زیرا نشان دهنده تداوم و امتداد در کار شما است . نکته دیگر بروز بودن سایت شما با ارسال مطالب جدید است . اگر به دو مورد تاریخ انقضا دامنه و بروز رسانی سایت با ارسال مطالب جدید توجه نکنید ممکن است مورد بی توجه گوگل قرار گیرید و جریمه شوید .

۸- تولید محتوا مفید

آخرین و مهمترین موضوعی که در سال ۲۰۱۶ بسیار مورد توجه قرار گرفته است و باعث می شود سایت شما نسبت به سایت های رقیب خود یک سرو گردن بالاتر قرار گیرد استفاده از محتوا مناسب است .

استفاده از محتوا مناسب و به کاربردن تکنیک های سئو علاوه بر افزایش رتبه شما در گوگل ، محبوبیت شما را بین کاربران بیشتر خواهد کرد و این مهم زمانی بهتر تاثیر خواهد کرد که مطالب شما اختصاصی و منحصر به فرد باشد .

اگر بخواهیم کل این مقاله را در یک جمله خلاصه کنیم باید بگوییم : در حال حاضر مهمترین اصل در سئو درون صفحه تولید محتوا مناسب بر اساس اصول سئو می باشد.

 

ابراهیم قلی پور
ابراهیم قلی پور
به امید روزهای خوب برای تمام همکاران در زمینه تجارت الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *