تاثیر هاست بر سئو

سئو در سال 2018
سئو در سال ۲۰۱۸
فوریه 5, 2018
سرمایه راه اندازی کسب و کار مجازی
سرمایه راه اندازی کسب و کار مجازی
مارس 1, 2018

تاثیر هاست بر سئو

چگونه تاثیر هاست بر سئو را بررسی کنیم ؟ تاثیر هاست بر سئو چگونه است ؟ آیا تاثیر هاست بر سئو می تواند مفید باشد ؟ آیا با تغییر هاستینگ ممکن است سئو سایت بهتر شود ؟

این ها سئوالاتی است برای مدیران سایت، که در زمان انتقال به یک شرکت هاستینگ جدید مطرح خواهد شد . شرکت خدمات هاستینگ وطن دیتا در نظرم دارد تا در این مقاله به این سئوالات پاسخ دهد .

تاثیر هاست بر سئو سایت واقعیت دارد ؟

این سئوالی است که ذهن بسیار از مدیران وب سایت ها را به خود مشغول کرده است . ممکن است شما نیز به دلایل گوناگونی در پی تغییر هاستینگ خود باشید و این سوال برایتان پیش آمده باشد که آیا با این کار سایت شما دچار افت بازدید کننده خواهد شد ؟ زمانی که شما به هر دلیل از جمله سرعت کم سرور ها ، قطعی پی در پی و … هاست یا میزبان سایت خود را تغییر می دهید IP آدرس سایت شما تغییر می کند . زمانی که IP شما تغییر کند بدون شک موتور های جستجو این تغییر را متوجه می شوند ، اما سئوال این است که آیا تغییر هاست بر سئو سایت شما تاثیر گذار خواهد بود ؟

تغییر هاست بر روی رتبه بندی و سئو سایت به صورت مستقیم تاثیر ندارد ، اما با رعایت نکاتی که در این مقاله خواهیم گفت می توانید جلو تاثیر های غیر مستقیم را بگیرید تا اگر با افت رتبه روبرو شدید با گذشت مدت کمی مجدد به مکان قبلی خود بازگردید . نکته بسیار مهم در اینجا انتخاب یک هاست سرور قدرتمند است و ما در این مقاله می خواهیم روش های انتخاب یک هاست خوب را توضیح دهیم تا مجدد دچار اشتباه گذشته خود در انتخاب یک شرکت هاستینگ نشوید .

تاثیر هاست بر سئو

تاثیر هاست بر سئو

مواردی که قبل از انتقال به یک هاستینگ جدید باید بررسی کنید :

  • در ابتدا باید بدانید که می خواهید چه نوع هاستی را تهیه کنید . اگر قصد خرید هاست اشتراکی را دارید توجه کنید که امکان دارد وب سایت های هک شده یا بلاک شده روی آن سرور وجود داشته باشد ، از آنجایی که IP های شما روی یک هاست اشتراکی یکسان است ممکن است سایت های دیگر نیز روی یک هاست اشتراکی توسط گوگل بلاک شود . پس بهتر است بررسی کنید تا چه وب سایت های دیگری روی سرور هاست اشتراکی شما وجود دارد .
  • در انتخاب هاست سعی کنید از هاست ایران استفاده کنید زیرا اکثر مخاطبان شما در ایران هستند و این امر باعث افزایش سرعت بارگزاری سایت شما می شود که در نهایت در سئو سایت نتیجه مثبتی خواهد داشت .
  • سرعت هاست جدید را با هاست فعلی خود مقایسه کنید تا سرعت بارگزاری در آن کمتر از هاست فعلی شما نباشد . در صورتی که سرعت هاست جدید کمتر و یا مساوی هاست فعلی باشد شما با افت بازدید روبرو خواهید شد .
  • آپتایم بودن هاست جدید را بررسی کنید . اگر هاست جدید مدام قطعی داشته باشد بر روی سئو شما تاثیر منفی می گذارد و اگر قطعی ها مداوم باشد بدون شک سایت شما از لیست نتایج حذف خواد شد .
  • امنیت هاست جدید را نیز بررسی کنید . در صورتی که هاست جدید شما از امنیت بالایی برخوردار نباشد علاوه بر به خطر افتادن اطلاعات شما ، الگوریتم های گوگل این عدم امنیت را تشخیص می دهند و سایت شما را پنالتی خواهند کرد .
  • زمانی که هاست خود را تغییر می دهید امکان دارد سایت شما down شود که این مشکل برای سایت شما اصلا خوب نیست زیرا در هنگام down بودن سایت عنکبوت های گوگل این مشکل را به سرعت متوجه می شوند و این برای رتبه بندی شما اصلا خوب نیست .

نتیجه گیری تاثیر هاست بر سئو

در انتخاب هاست جدید حتما موارد بالا را بررسی کنید و اگر شرایط هاست جدید از هاست فعلی شما بهتر بود انتقال سایت شما به هاست جدید نه تنها باعث افت سئو سایت شما نمی شود بلکه آن را بهبود خواهد بخشید . شما جهت تغییر هاست علاوه بر موارد بالا احتیاج به یک سری تنظیمات نیز دارید که پیشنهاد می کنم آن را به کارشناسان امر بسپارید .

شرکت خدمات هاستینگ وطن دیتا افتخار دارد تا با ارائه هاست ایران ، هاست استاندارد ، هاست حرفه ای و هاست پر بازدید و بررسی هاست فعلی سایت شما بهترین پنل و بالاترین کیفیت را به شما پیشنهاد دهد و از زمان انتقال و تا پایان همکاری با پشتیبانی ۲۴ ساعته شما را در حفظ بهبود کیفیت هاست یاری کند .

ابراهیم قلی پور
ابراهیم قلی پور
به امید روزهای خوب برای تمام همکاران در زمینه تجارت الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *