سرمایه راه اندازی کسب و کار مجازی

تاثیر هاست بر سئو
تاثیر هاست بر سئو
فوریه 9, 2018
آموزش تولید محتوا اختصاصی
آموزش تولید محتوا اختصاصی
مارس 5, 2018

شاید برای تمام کسانی که تمایل دارند رو به کسب و کار اینترنتی بیاورند این سئوال مطرح شود که سرمایه راه اندازی کسب و کار مجازی حداقل چه مقدار باید باشد . ما در این مقاله می خواهیم به میزان سرمایه مورد نیاز برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی بپردازیم .

بسیاری از افرادی که تصمیم به راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی می گیرند در ابتدا تصور می کنند که برای شروع این کار به سرمایه بسیار زیادی احتیاج دارند و خود را با سایت های بسیار بزرگ مانند دیجی کالا مقایسه می کنند .

این یک اشتباه بسیار بزرگ در کسب و کار اینترنتی است . بهترین ملاک برای مقایسه تنها مقایسه خود با خودتان است . همیشه این موضوع را بیاد داشته باشید که حتی سایت های بسیار بزرگ نیز از یک نقطه ای شروع کرده اند و شاید بتوان گفت تنها موردی که در کسب و کار اینترنتی بسیار شرط است کسب تجربه است .

برای مثال یکی از مدیران موفق کسب و کار اینترنتی در ابتدا سایتی به نام کلوب را راه اندازی کرد و سپس با توجه به نیاز زمانه سایت دیگری به نام آپارات را ایجاد کرد و پس از محبوبیت و موفقیت در این دو سایت سایت فیلیمو را راه انداخت و به تازگی نیز سایت دیگری به نام لنزور را ایجاد کرده است .

تنها چیزی که باعث موفقیت در کسب و کار اینترنتی خواهد شد کسب تجربه و شناسایی نیازهای روز جامعه مجازی ایران است ، در غیر این صورت هر مقدار سرمایه ای که برای کسب و کار مجازی خود هزینه کنید احتمال از بین رفتن آن بسیار زیاد است .

سرمایه راه اندازی کسب و کار مجازی

سرمایه راه اندازی کسب و کار مجازی

هزینه و سرمایه راه اندازی کسب و کار مجازی خود را بدانید .

در ابتدا باید بررسی کنید کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید به چه میزان سرمایه احتیاج دارد . شیوه های راه اندازی کسب و کار های اینترنتی به یک شکل نیست در نتیجه هزینه های آن نیز یکسان نخواهد بود .

برای مثال : اگر می خواهید یک کسب و کار اینترنتی فروشگاهی مانند دیجی کالا راه اندازی کنید طبیعی است که برای خرید محصولات و انبار کردن آن ها احتیاج به یک سرمایه بسیار زیادی خواهید داشت ، اما اگر قصد راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی مبتنی بر فروش تجارب خود و یا فیلم های آموزشی را دارید شاید تنها هزینه شما هزینه ایی باشد که برای راه اندازی وب سایت خود خرج می کنید .

در نتیجه قبل از شروع کسب و کار اینترنتی خود به بررسی میزان هزینه مورد نیاز کسب و کار خود بپردازید و همیشه بیاد داشته باشید که شما به تازگی در این شاخه از کسب و کار اینترنتی وارد شده اید و نباید خود را با بزرگان آن شاخه در اینترنت مقایسه کنید ..

لیست هزینه های ابتدایی برای راه اندازی یک کسب و کار مجازی :

  • بعد از آن که شما ایده و زمینه مناسب برای کسب و کار اینترنتی خود را انتخاب کرده اید نوبت به راه اندازی یک سایت برای شروع این فعالیت می رسد .
  • ابتدا انتخاب و خرید دامین را باید انجام دهید . که این امر به نوبه خود بسیار مهم است . قیمت های خرید دامین در سایت وطن دیتا را مشاهده کنید .
  • پس انتخاب و خرید یک دامنه مناسب نوبت به انتخاب یک هاست مناسب می رسد . هاست اشتراکی وطن دیتا شامل : هاست استاندارد ، هاست حرفه ای ، هاست پر بازدید می باشد .
  • پس از خرید دامنه و خرید هاست مناسب نوبت به انتخاب مدیریت محتوا و پوسته سایت است . که هم می توانید یک پوسته اختصاصی طراحی کنید و هم از پوسته های رایگان برای سایت خود استفاده کنید .
  • هزینه های بعدی شامل تبلیغاتی سایت شما به اشکال گوناگون در فضا مجازی می باشد که متناسب با زمینه شغلی کسب و کار شما متفاوت است .

شناسایی سرمایه های مورد نیاز برای یک کسب و کار اینترنتی :

شاید یکی از بزرگترین سرمایه های مورد نیاز برای یک کسب و کار اینترنتی همین کامیپوتر و اینترنتی باشد که در حال استفاده از آن هستید . داشتن اطلاعات در زمینه کسب و کار اینترنتی و مطالعه مقالات مرتبط در این زمینه سرمایه دیگر شما در این رابطه است . حتی دوستان و اطرافیان شما که تخصص خاصی دارند نیز می توانید در تولید محتوا و … مورد استفاده قرار گیرند و این ها نیز سرمایه های شما محصوب خواهند شد .

در نتیجه پیشنهاد می کنم در ابتدا یک لیست از دوستان و اطرافیانتان که می توانند شما را در راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق کمک کنند تهیه کنید تا در صورت نیاز از همکاری آن ها استفاده کنید .

همان گونه که تا کنون باید متوجه شده باشید راه اندازی یک سایت و کسب و کار اینترنتی نیاز به سرمایه میلیونی و بسیار زیادی ندارد . شاید بزرگترین سرمایه شما همان ایده و فکر ابتدایی شما باشد که باید خوب بررسی شود و در نهایت تنها با هزینه جزئی ثبت دامین و خرید هاست و استفاده از یک مدیریت محتوا رایگان مانند وردپرس و پوسته رایگان سایت خود را راه اندازی کنید .

سرمایه راه اندازی کسب و کار مجازی

سرمایه راه اندازی کسب و کار مجازی

چگونه سرمایه راه اندازی کسب و کار مجازی را تهیه کنیم ؟

روش های بسیار متنوعی برای تهیه سرمایه و ایجاد یک کسب و کار اینترنتی وجود دارد اما ما در این مقاله دو روش را برای شما مثال خواهیم زد :

کار در یک کسب و کار اینترنتی :

شما با این کار علاوه بر این که شروع به جمع آوری سرمایه برای راه اندازی کسب و کار مجازی خود می کنید ، با ایده و روش های کسب و کار اینترنتی دیگران نیز آشنا خواهید شد و تجربه کسب می کنید .

روش همکاری در فروش :

در این روش شما با عضویت در سایت های فروشگاهی دیگران شروع به فروش محصولات آن در سایت یا وبلاگ خود می کنید و از این طریق به کسب درآمد خواهید پرداخت . شما می توانید با ایجاد وبلاگ های متعدد و استفاده از شیوه های رایگان موجود در اینترنت این گونه محصولات را بفروشید و پورسانت خوبی دریافت کنید .

تولید محتوا برای دیگر سایت ها :

در شیوه تولید محتوا اگر تخصصی دارید یا توانایی تولید فایل آموزشی دارید می توانید آن را به دیگران بفروشید . برای مثال شما می توانید در سایت فرانش فیلم آموزشی از تخصص خود را تولید کنید و در آن به فروش بگذارید و یا به صورت همکاری با دیگر سایت ها جزء تیم تولید آن ها شوید و با تولید محتوا به کسب درآمد بپردازید .

نویسندگی برای سایت و وبلاگ ها :

سایت ها و وبلاگ های متعددی وجود دارند که برای ارائه پست های روزانه به دنبال نویسندگان هستند و شما با نویسندگی در این گونه سایت ها می توانید کسب درآمد کنید .

و بسیار از روش های دیگر جهت کسب درآمد و تهیه سرمایه برای راه اندازی کسب و کار شما وجود دارد که در مقالات دیگر بیشتر توضیح خواهیم داد .

سرمایه راه اندازی کسب و کار مجازی

سرمایه راه اندازی کسب و کار مجازی

کار در یک کسب و کار دنیا واقعی

همان طور که از عنوان این بخش معلوم است ، کار در انواع مشاغل گوناگون دنیای واقعی مانند : کار در رستوران ، کار در شرکت های خدمات کامپیوتری ، کار در کافی شاپ و … می تواند باعث شود سرمایه کافی برای راه اندازی یک کسب و کار مجازی را به دست بیاورید . به یاد داشته باشید شما قرار نیست با این شغل ها پول دار شوید و آینده شما را تشکل دهد ، تنها هدف کسب سرمایه لازم برای ایجاد یک کسب و کار اینترنتی موفق است .

به یاد داشته باشید کار کردن در دنیای واقعی عار نیست و هدف از اشاره به این مشاغل تنها برای ایجاد پس زمینه در ذهن شما برای کسب سرمایه مورد نیازتان است تا به هدفتان برسید و در صورتی که به فکر کار در دنیای واقعی نیز باشید با داشتن برنامه منظم قطعا موفق خواهید شد .

 

ابراهیم قلی پور
ابراهیم قلی پور
به امید روزهای خوب برای تمام همکاران در زمینه تجارت الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *