هفت قدم تا راه اندازی کسب و کار اینترنتی

آموزش تولید محتوا اختصاصی
آموزش تولید محتوا اختصاصی
مارس 5, 2018
جلب اعتماد مشتری در کسب و کار اینترنتی
جلب اعتماد مشتری در کسب و کار اینترنتی
مارس 13, 2018

یکی از مهمترین سئوالات جویندگان کسب و کار اینترنتی این است که کسب و کار اینترنتی خود را از کجا و به چه شکل شروع کنند . گروه خدمات هاستینگ وطن دیتا در این مقاله هفت قدم تا راه اندازی کسب و کار اینترنتی را برای شما دوستان ارائه می دهد .

هفت قدم تا راه اندازی کسب و کار اینترنتی

هفت قدم تا راه اندازی کسب و کار اینترنتی

اولین قدم شناسایی علاقه و انتخاب حوزه فعالیت کسب و کار اینترنتی خود است :

اولین قدم و مهمترین قدم راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی انتخاب حوزه فعالیت است . در اولین قدم شما بایید ببینید به چه شغلی علاقه دارید و تخصص و مهارت شما دقیقا چیست ؟ هر چند تخصص در کسب و کار اینترنتی بسیار با اهمیت است ، اما شناسایی علاقه شما و نیاز بازار برای کسب و کار انترنتی بسیار با اهمیت تر است زیرا انگیزه شما را در این راه بسیار زیاد می کند .

اگر شما در رشته خاصی مانند برنامه نویسی تخصصی دارید که زمینه کاری شما مشخص است ، اما اگر علاقه و تخصص شما در زمینه بازاریابی است و نمی دانید که این حوزه از فعالیت در کسب و کار اینترنتی چه جایگاهی دارد یا آینده شغلی آن به چه شکل است ، از موتور جستجو گوگل یا مارکت پلیس ها مثل آمازون کمک بگیرید . شما می توانید با جستجو در گوگل با عناوین گوناگون به بسیار از این سئوالات خود پاسخ دهید .

هیچ گاه از راهنمایی گرفتن از یک فرد متخصصی در این زمینه کوتاهی نکنید و تا جایی که ممکن است قبل از شروع کسب و کار خود با چند نفر متخصص امر مشورت کنید .

قدم دوم کسب و کار اینترنتی بررسی رقبا شما می باشد .

پس از شناسایی علاقه و انتخاب حوزه کسب و کار خود ، نوبت به شناسایی رقبا می رسد . باید بررسی های لازم پیرامون شیوه ارائه خدمات و یا لیست قیمت محصولاتشان اطلاعات لازم را کسب کنید . ایمیل مارکتینگ آن ها را باید بررسی کنید و ببینید که چه پیشنهاد هایی به کاربران خود می دهند . در چه سایت هایی تبلیغات خود را انجام می دهند و محتوای رایگان خود را چگونه به مشتریان خود ارائه می دهند . شما می توانید به عنوان یک مشتری در سایت رقبا خود ثبت نام کنید و اطلاعاتی را که می خواهید از آن ها کسب کنید .

قدم سوم از هفت قدم تا راه اندازی کسب و کار اینترنتی تولید محتوا و محصولات خود است .

بعد از بررسی های لازم پیرامون رقبا خود نوبت به تولید محتوا و محصولات آموزشی شما می رسد . در ابتدا به این نکته دقت کنید که جهت جلب اعتماد مشتریان خود باید محتوا و فیلم های آموزشی رایگان در سایت خود ارائه دهید .

در تولید محتوا رایگان خود دقت کنید که به هیچ عنوان از محتوای دیگران استفاده نکنید . زیرا این کار باعث سلب اعتماد به شما خواهد شد .

در تولید محتوا رایگان خود حتما به این نکته توجه کنید که محتوا شما باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد زیرا همین محتوا است که مخاطب را به سوی سایت شما جلب می کند .

جهت تولید محتوا مناسب پیشنهاد می کنم تا مقاله آموزش تولید محتوا اختصاصی را مطالعه کنید .

هفت قدم تا راه اندازی کسب و کار اینترنتی

هفت قدم تا راه اندازی کسب و کار اینترنتی

قدم چهارم ایجاد یک وب سایت پویا و سازگار با استاندارد ها و الگوریتم های گوگل می باشد .

پس از تولید بخش از محتوا باید وب سایت خود را راه اندازی کنید . در ابتدای کار به شما پیشنهاد می کنیم تا از قالب های اختصاصی که هزینه بردار است استفاده نکنید و بهترین مدیریت محتوا برای ایجاد یک سای متناسب با الگوریتم های گوگل مدیریت محتوا وردپرس است .

شرکت خدمات هاستینگ وطن دیتا افتخار دارد تا در زمینه های خرید دامین و هاست استاندارد ، هاست حرفه ای ، هاست پربازدید متناسب با نیازتان شما را راهنمایی کند .

از نکات بسیار مهمی که باید در طراحی سایت خود به آن توجه کنید : رنگبندی ، گرافیک ، استفاده از فونت های استاندارد ، داشتن صفحه درباره ما و تماس با ما و صفحه ۴۰۴ و انواع معیار های گوگل می باشد .

در قدم پنجم از کسب و کار اینترنتی خود به فکر جذب بازدید کننده و دریافت اطلاعات آنان باشید .

پس از راه اندازی سایت خود باید به فکر جذب بازدیدکنندگان سایت خود باشید . روش های زیادی برای جذب بازدیدکنندگان وجود دارد و در اینجا به چند نمونه اشاره می کنیم .

  • نوشتن مقاله و انتشار در فروم های پر بازدید
  • انتشار کتاب الکترونیک در وب سایت های دانلود کتاب رایگان مانند کتاب سبز ، تک بوک
  • به اشتراک گذاری فایل های ویدیویی خود در شبکه های اجتماعی
  • انتشار فیلم های آموزشی خود در سایت های آپارات ، تماشا و یوتیوپ و …
  • مهمترین شیوه جذب بازدیدکنندگان ثابت به سمت سایت خود استفاده از روش های سئو کلاه سفید در سایت است .

در کنار این که به فکر جذب مخاطب به سمت سایت خود هستید باید به فکر دریافت اطلاعات آنان نیز باشید تا اطلاعات مورد نیازشان را از راه های گوناگون به دستشان برسانید . شاید بهترین شیوه برای این کار استفاده از صفحات فرود باشد .

در قدم ششم ارائه خدمات یا فروش محصولات خود را آغاز کنید .

در این مرحله اگر زمینه فعالیت شما فروش فیلم های و متون آموزشی است می توانید این کار را به صورت کاملا اتوماتیک انجام دهید . در صورتی که از مدیرت محتوا وردپرس استفاده کرده اید می توانید با استفاده از فروشگاه ساز حرفه ای ووکامرس و همگام سازی آن با یک سیستم ایمیل مارکتینگ مانند میلرلایت که تا ۱۰۰۰ عضور را به صورت رایگان پشتیبانی می کند کلیه پروسه فروش محصولات و تحویل آنی آن را به مشتریان خود انجام دهید . این از نظر کاربران و مشتریان شما بسیار با اهمیت است که محصول خریداری شده را به صورت آنی تحویل گیرند و پیشنهاد ما نیز استفاده از همین سیستم است .

در صورتی که سایت شما به ارائه شیوه خاصی از خدمات می پردازد ، بهترین و آسان ترین روش را برای کاربران خود انتخاب و ارائه دهید . در این زمینه از متخصصان مرتبط با حوزه فعالیت کسب و کار اینترنتی خود مشورت بگیرید .

هفت قدم تا راه اندازی کسب و کار اینترنتی

هفت قدم تا راه اندازی کسب و کار اینترنتی

در قدم هفتم از هفت قدم تا راه اندازی کسب و کار اینترنتی باید مشتریان خود را به مشتری همیشگی تبدیل کنید .

شاید پس از قدم اول که انتخاب حوزه فعالیت می باشد ، تبدیل مشتری ها به مشتریان وفادار است که کسب و کار اینترنتی شما را رونق می دهد . جهت تحقق این هدف باید به رعایت چند نکته توجه کنید :

  • محصولاتی را که ارائه می دهید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد .
  • متن معرفی محصولات خود را تا حد امکان روشن ارائه دهید تا مشتریانتان با خیال راحت از شما خرید انجام دهند .
  • پشتیانی همیشگی از محصولات خود ارائه دهید .
  • شرایط ویژه ای برای مشتریان ثابت و وفادار خود ارائه دهید .
  • از تخفیفات مناسبتی و فصلی برای مشتریان خود استفاده کنید . این کار باعث می شود مشتریانتان به شما اعتماد بیشتری کنند .

در انتهای این مقاله به شما جویندگان کسب و کار اینترنتی پیشنهاد می کنم تا موارد ذکر شده را قدم به قدم انجام دهید تا بتوانید یک کسب و کار تضمین شده را ارائه دهید .

شرکت خدمات هاستینگ وطن دیتا افتخار دارد تا راهنمایی های لازم جهت راه اندازی کسب و کار اینترنتی را به شما عزیزان ارائه دهد .
ابراهیم قلی پور
ابراهیم قلی پور
به امید روزهای خوب برای تمام همکاران در زمینه تجارت الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *