جلب اعتماد مشتری در کسب و کار اینترنتی

هفت قدم تا راه اندازی کسب و کار اینترنتی
هفت قدم تا راه اندازی کسب و کار اینترنتی
مارس 9, 2018
راه اندازی کسب و کار اینترنتی
راه اندازی کسب و کار اینترنتی
آوریل 9, 2018

یکی از مهمترین دغذغه های مدیران وب سایت ها چگونگی جلب اعتماد مشتری در کسب و کار اینترنتی خود است . شاید این کار یکی از مهمترین و با اهمیت ترین مراحل راه اندازی یک کسب و کار مجازی خوب باشد . شرکت خدمات هاستینگ وطن دیتا در نظر دارد مجموعه روش های کاربردی جلب اعتماد مشتریان در کسب و کار های اینترنتی را در این مقالعه مطرح کند .

جلب اعتماد مشتری در کسب و کار اینترنتی

یک طراحی سایت پویا و واکنشگرا انجام دهید

در طراحی سایت خود دقت کافی را داشته باشید و سعی کنید از قالب های استاندارد با الگوریتم های گوگل و رنگ بندی مرسوم به کسب و کار اینترنتی خود استفاده کنید . سعید کنید تمامی بخش های سایت اعم از مقالات ، ویدئو ها ، پادکست ها و محصولات را در یک دسته بندی صحیح قرار دهید تا دسترسی آن برای کاربر آسان باشد . از فونت های استاندارد و جدید در طراحی سایت خود استفاده کنید .

جلب اعتماد مشتری در کسب و کار اینترنتی

جلب اعتماد مشتری در کسب و کار اینترنتی

برای کاربران خود به صورت مناسبتی تخفیف و هدیه در نظر بگیرد

همیشه دریافت تخفیف و هدیه از سمت یک سایت برای کاربران بسیار جذاب و خوشحال کننده است . هدیه ها می تواند شامل کتاب الکترونیک و و تخفیفات می تواند شامل درصد های بسیار بالا برای برخی از محصولات باشد .

دریافت تخفیف و یا هدیه برای کاربران در روز تولدشان بسیار جذاب است در صورت امکان این روز مهم را از دست ندهید .

ایجاد یک صفحه درباره ما جامع

صفحه درباره ما یکی از مهمترین بخش های معرفی شما به کاربرانتان است . در این صفحه شما باید شرح کامل از رزومه کاری خود را بنویسید و خود را متخصص در زمینه ارائه خدمات معرفی کنید . توجه کنید در معرفی خود بزرگنمایی دروغین نکنید . در صفحه درباره ما باید نمونه هایی از پروژه هایی که تاکنون انجام داده اید را بنویسید . فراموش نکنید که مشتریان شما دوست دارند بدانند با چه کسی در حال همکاری هستند در نتیجه استفاده از عکس پرسنلی یا عکس از محیط شرکت در صفحه درباره ما اعتماد مشتریانتان را دوچندان خواهد کرد .

ایجاد یک صفحه تماس با ما

یکی دیگر از صفحات بسیار مهم جهت جلب اعتماد مشتری در کسب و کار اینترنتی ایجاد صفحه تماس با ما برای کاربران است . گاهی مشتریان شما برای خرید یک محصول نیاز دارند به برخی از سئوالات آنان پاسخ دهید ، در صورتی که پاسخگو آنان نباشید ممکن است برای همیشه مشتریان خود را از دست دهید . پشتیبانی آنلاین یکی از ابزار های بسیار کاربردی برای پاسخگویی به مشکلات کاربران است . اولویت کاریتان پاسخگویی به کاربران باشد و سعی کنید پاسختان به صورت کامل و بدون نقص ارائه شود . جهت مدیریت ایمیل های خود می توانید از برنامه های مدیریت ایمیل بر روی گوشی های هوشمند خود استفاده کنید تا همیشه بتوانید با کاربران به صورت ایمیلی در ارتباط باشید .

افزایش سرعت بارگزاری سایت

سرعت بارگزاری سایت یکی از موارد بسیار مهم برای الگوریتم های گوگل و کاربران است . زمانی که سایت شما به سختی بارگزاری می شود باعث افزایش بانس ریت سایت شما و در نتیجه کاهش رتبه سایت در موتور های جستجو می شود علاوه بر آن ممکن است بازدیدکنندگان سایت شما با مواجه سرعت پایین بارگزاری سایت از مشاهده سایتتان پشیمان شوند و آن را ببندند . در نتیجه استفاده از شرکت های خدمات هاستینگ معتبر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .

پیشنهاد می کنیم در صورتی که مخاطبان سایت شما ایرانیان هستند از هاست ایران و هاست سی پنل ایران برای سایت خود استفاده کنید تا سایت شما به سرعت برای مخاطبانتان بارگزاری گردد . در صورتی که مخاطبان شما کاربران خارج از کشور هستند می توانید از هاست استاندارد ، هاست حرفه ای و هاست پربازدید برای بارگزاری سریع سایت خود استفاده کنید .

جلب اعتماد مشتری در کسب و کار اینترنتی

جلب اعتماد مشتری در کسب و کار اینترنتی

رضایت مشتریان خود را در سایت نشر دهید

از مشتریانی که از ارائه خدمات شما رضایت دارند بخواهید تا پیرامون خدمات و محصولات شما نظر دهند . سعی کنید نظرات انتقادی را نیز در سایت منتشر کنید و جواب قانع کننده نسبت به انتقادات ارائه دهید . این گونه کاربران به شما بیشتر اعتماد خواهند کرد و به یکی از مشتریان شما تبدیل خواهند شد .

دریافت نماد اعتماد الکترونیک برای سایت خود .

اینماد یا همان نماد اعتماد الکترونیک یکی از مجوز های رسمی کشور ایران برای کسب و کار اینترنتی است که برای سایت های فروشگاهی و خدماتی داشتن آن واجب است . یکی از روش های جلب اعتماد مشتری در کسب و کار اینترنتی شما داشتن این مجوز رسمی کشورمان است زیرا بسیار از افراد تنها به سایت های دارای این مجوز اعتماد می کنند و خرید محصولات را از این سایت ها انجام می دهند .

توضیحات کامل راجب خدمات یا محصولات ارائه کنید .

در صفحه مربوط به محصولات یا ارائه خدمات سایت ، از تصاویر با کیفیت و واقعی استفاده کنید و تمام توضیحات لازم پیرامون محصول یا خدمات ارائه شده توسط خود را به صورت یکجا و کامل ارائه دهید .

جهت ایجاد اعتماد سازی در کاربران خود حتما از گارانتی بازگشت وجه در صورت نارضایتی از محصولات یا خدمات ، ارائه دهید . بخش نظرات مربوط به محصولات و یا خدمات ارائه شده خود را فعال کنید تا کاربران آزادانه نظرات خود را ارائه دهند و شما نیز به صورت کاملا منطقی پاسخگو انتقادات و پیشنهادات باشید .

خلاصه مقاله آموزش افزایش اعتماد مشتری در کسب و کار مجازی

  • یک طراحی سایت پویا جذاب و واکنشگرا متناسب با تغییرات روز زمینه شغلی خود انجام دهید .
  • برای مشتریان خود به صورت مناسبتی تخفیف و هدیه در نظر بگیرد و آنان را شگفت زده کنید .
  • ایجاد یک صفحه درباره ما کامل برای معرفی و ارائه رزومه خود ایجاد کنید . از استفاده تصاویر در آن غافل نشوید .
  • یک صفحه تماس با ما جهت ارائه راه های ارتباطی با کاربران خود ایجاد کنید .
  • با استفاده از شرکت های معتبر در ارائه خدمات هاستینگ باعث افزایش سرعت بارگزاری سایت خود شوید .
  • از انتشار رضایت مندی مشتریانتان در سایت خود غاقل نشوید .
  • با دریافت اینماد یا نماد الکترونیک سایت خود را معتبر کنید .
  • درباره محصولات و یا خدمات خود توضیحات کامل و جامع ارائه دهید .
ابراهیم قلی پور
ابراهیم قلی پور
به امید روزهای خوب برای تمام همکاران در زمینه تجارت الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *