راه اندازی کسب و کار اینترنتی

جلب اعتماد مشتری در کسب و کار اینترنتی
جلب اعتماد مشتری در کسب و کار اینترنتی
مارس 13, 2018
cxs چیست ؟
cxs چیست ؟
می 14, 2018

با پیشرفت روز افزون اینترنت در ایران و افزایش کاربران اینترنتی ، راه اندازی کسب و کار اینترنتی اهمیت بسیاری زیادی پیدا کرد . شاید تصور کنید سرمایه راه اندازی کسب و کار مجازی بسیار زیاد باشد و تمام کسانی که امروز به درآمد های میلیاردی از کسب و کار اینترنتی رسیده اند با سرمایه های بسیار زیادی کسب و کار خود را شروع کرده اند ، اما مسلما این گونه نیست .

جالب است بدانید تمام کسب و کارهایی که اکنون به غول های کسب و کار مجازی تبدیل شده اند ، از همان ابتدای شروع کار با سرمایه های زیاد ، کسب و کار خود را شروع نکرده اند .

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

ترس از راه اندازی کسب و کار اینترنتی :

بسیاری از افراد با تصور این که راه اندازی کسب و کار اینترنتی احتیاج به سرمایه گذاری بسیار زیاد دارد ، هیچ گاه کسب و کار مجازی خود را راه اندازی نمی کنند . بسیاری از این افراد نیز ایده های بسیار خوبی دارند ، اما ترس از شروع یک کسب و کار اینترنتی باعث می شود هیچ گاه نتوانند کسب و کار خود را شروع کنند .

راز موفقیت در کسب و کار اینترنتی :

شاید بتوان گفت تنها راز موفقیت در ایجاد یک کسب و کار مجازی موفق ، شناخت بازار هدف است . انتخاب بازار هدف یعنی ، شناسایی خدمات یا محصولی که نیاز بسیاری از افراد جامعه است و فعالیت در آن حوزه به عنوان اولین نفر و به صورت تخصصی جهت بر طرف کردن نیاز افراد می باشد .

آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی :

تلاش ما در این مقاله این است که شما را با چگونگی راه اندازی کسب و کار اینترنتی آشنا کنیم و شما را راهنمایی کنیم تا با کمترین هزینه و سرمایه گذاری ممکنه بتوانید کسب و کار مجازی خود را در اسرع وقت راه اندازی کنید .

انتخاب هدف کسب و کار مجازی :

شاید اولین قدمر در راه اندازی کسب و کار اینترنتی انتخاب هدف مناسب برای کسب و کار مجازی باشد . پاسخ به این چند سئوال شما را در انتخاب هدف مناسب یاری خواهد .

  • هدف شما برای کسب و کار اینترنتی تا چه مقدار پتانسیل رشد در آینده را دارد ؟
  • آیا حوزه کاری انتخاب شده توسط شما در بین کاربران اینترنتی طرفدار دارد ؟
  • چه میزان رقابت در حوزه کسب و کار شما وجود دارد ؟
جهت پاسخ به این گونه سئوالات از موتور های جستجو گر مانند گوگل و یا شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام می توانید استفاده کنید .
راه اندازی کسب و کار اینترنتی

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

طراحی وب سایت :

پس از انتخاب بازار هدف برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی خوب باید وب سایت خود را راه اندازی کنید .

بسیاری از افراد تصور می کنند راه اندازی یک وب سایت هزینه بسیار زیادی دارد . شما تنها با خرید یک هاست حرفه ای ، ثبت دامین و استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس که رایگان نیز می باشد وب سایت خود را همان گونه که دوست دارید طراحی کنید .

قرار دادن خدمات یا محصولات خود در وب سایت طراحی شده :

این را بدانید که راه اندازی فروشگاه اینترنتی در ابتدا نه نیازی به امضا قرارداد با بانک ها دارد و نه با اداره پست و حتی تیه یک انبار جهت نگهداری محصولات . شما می توانید برای درگاه پرداخت آنلاین سایت خود از سایت های واسط مانند زرین پال استفاده کنید و تنها با احراز هویت در آن ها در چند دقیقه درگاه پرداخت سایت خود را به صورت کاملا رایگان راه اندازی کنید . جهت نگهداری محصولات نیز در ابتدا می توانید از محل زندگی خود استفاده کنید و برای ارسال نیز پس فروش هر محصول آن را به اداره پست برده تا به دست مشتریان خود برسانید . انشاالله پس از گذشت زمان اندک و رونق گرفتن کسب و کار اینترنتی خود می توانید درگاه مستقیم از بانک گرفته و با اداره پست نیز قرار داد ببندید .

پیشنهاد می کنم مقالات دیگر ” کسب و کار اینترنتی ” را نیز مطالعه کنید .

راه های پیشرفت در کسب و کار اینترنتی :

تنها راه افزایش رونق کسب و کار اینترنتی به دست آوردن بازدیدکنندگان از موتور های جستجوگر مانند گوگل و یا وب سایت های دیگر می باشد . شما از روش های زیر می توانید باعث افزایش ترافیک سایت خود شوید :

  • استفاده از تبلیغات بنری در سایت های معتبر
  • استفاده از ایمیل مارکتینگ جهت معرفی محصولات خود
  • استفاده از گوگل ادوردز
  • و در نهایت بهترین روش جهت افزایش ترافیک سایت استفاده از روش های سئو کلاه سفید می باشد .
پیشنهاد می کنیم زمانی از تبلیغات بنری ، ایمیل مارکتینگ یا گوگل ادوردز ( کلیه فعالیت های تبلیغاتی که برای شما هزینه دارد ) استفاده کنید که از موفقیت کسب و کار خود اطمینان حاصل کرده باشید .

در پایان این مقاله پیشنهاد می کنم قبل از شروع یک کسب و کار اینترنتی بی گدار به آب نزنید و تحقیقات کامل و جامع پیرامون حوزه فعالیت خود انجام دهید .

همیشه به این نکته را به یا داشته باشید شروع یک کار بدون داشتن هدف درست و شناخت نقاط قوت و ضعف آن حوزه ، به شکست خواهد انجامید .

پیشنهاد می کنیم تا مقاله ” جلب اعتماد مشتری در کسب و کار اینترنتی ” را نیز مطالعه کنید .
ابراهیم قلی پور
ابراهیم قلی پور
به امید روزهای خوب برای تمام همکاران در زمینه تجارت الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *