fetch as google چیست ؟
fetch as google چیست ؟
آوریل 18, 2019
cdn چیست ؟
cdn چیست ؟
جولای 26, 2020

هفت راه برای سئو مقاله ای است که می خواهیم در آن هفت روش و توصیه مهم جهت انجام سئو سایت برای شما معرفی کنیم که با استفاده این هفت راه برای سئو می توانید سایت خود را در فرایند بهتر سئو قرار دهید .

معمولا زمانی افراد به دنبال سئو می آیند که باید به سئوالات زیر آنان پاسخ داد :

  • راه افزایش رتبه گوگل سایت چیست ؟
  • چرا رتبه سایت در گوگل در حال کاهش است ؟
  • چرا رتبه سایت در گوگل ثابت مانده و بهبود ندارد ؟

پاسخ به سئوالات بالا را در هفت راه برای سئو سایتتان بیان خواهیم کرد .

هفت راه برای سئو

هفت راه برای سئو

هفت راه برای سئو

۱ – لینک دهی درونی برای سئو سایت

شاید بتوان گفت یکی از بزرگترین مشکلاتی که امروزه در بیشتر سایت ها وجود دارد لینک دهی درونی است .

لینک دهی درونی چیست ؟

در لینک دهی درونی که از روش های سئو درون صفحه است شما صفحات یک سایت را به یکدیگر لینک می دهید و شبکه ای از لینک های درونی Internal Link را ایجاد می کنید . که این کار برای سئو سایت شما بسیار مفید است .

توجه داشته باشید :

با اضافه کردن لینک های درونی ، نباید سریعا به دنبال نتیجه باشید . معمولا اثر بخشی ایجاد لینک ها درونی نزدیک به سه ماه زمان می خواهد و اگز نمی توانید در صفحه های قدیمی لینک درونی ایجاد کنید ، این کار را به آرامی و در طول زمان در صفحات جدید آغاز کنید .

هفت راه برای سئو

هفت راه برای سئو

۲ – بالا بردن سرعت سایت برای سئو بهتر

از سال ۲۰۱۰ شرکت گوگل به صورت رسمی اعلام کرد که سرعت بارگذاری را در رتبه بندی لحاظ خواهد کرد .

علت توجه گوگل به سرعت بارگذاری چه بود ؟

شرکت گوگل متوجه شد زمانی که سایت ها با سرعت پایین در رتبه های بالا قرار می گیرند ، کاربران تجربه بدی پیدا خواهند کرد و از گوگل کمتر استفاده می کنند و این یعنی درآمد کمتر برای گوگل .

چگونه سرعت سایت را افزایش دهیم ؟

ما نمی خواهیم در اینجا لیستی از کارهای فنی را به شما معرفی کنیم ، هر چند پیشنهاد می کنیم برای این کار با تیم پشتیبانی خدمات هاستینگ وطن دیتا در ارتباط باشید تا راهنمایی های لازم صورت گیرد .

یک راه حل ساده ثبت نام سایت شما در Google Page Speed و دنبال کردن چند مرحله ای آن است . پس از آن می توانید افزایش سرعت سایت خود را مشاهده کنید .

۳ – لینک سازی به صفحه ها با رتبه بالا

زمانی که رتبه بندی یک صفحه کاهش پیدا می کنید ، اولین فکری که ذهنتان می آید چیست ؟ لینک های بیشتری بسازید ؟

بسیار از مدیران سایت ها این اشتباه بزرگ را انجام می دهند که تعداد زیادی لینک را در مدت زمان کوتاه به صفحه ای که رتبه اش رو به کاهش است می گذارند . گوگل باهوش است و متوجه می شود که این صفحه تعداد زیادی لینک به صورت غیر طبیعی دریافت کرده است . در نتیجه اگر شما به یک صفحه در حال کاهش رتبه تعداد زیادی لینک روانه کنید ، باعث کاهش بیشتر آن صفحه می شود .

اما راه حل درست چیست ؟

اگر شما لینک های خود را روانه صفحات داخلی با رتبه های بالا کنید ، رتبه شما هم ثابت می شود و در ادامه باعث افزایش رتبه نیز می شود . این تاکتیک به افزایش نرخ کلیک سایت شما نیز کمک می کند و این یعنی کلمات کلیدی شما رتبه بهتری پیدا خواهند کرد .

۴ – صفحات سایت خود را بروزرسانی کنید :

این تاکتیک هر چند بسیار ساده است اما اکثر اوقات بیشترین اثر را خواهد داشت .

گوگل به صفحات تازه ، رتبه های بهتری می دهد . در نتیجه با اضافه کردن محتوای تازه و تصویر به صفحات خود شما تجربه بهتری برای کاربرانتان ایجاد می کنید . این باعث می شود افراد زمان بیشتر در سایت شما بمانند و حتی شاید به سایت شما لینک دهی کنند یا حتی محتوای شما را در شبکه های اجتماعی خود نیز منتشر کنند .

هفت راه برای سئو

هفت راه برای سئو

۵ – آمار کلیک های ورودی را افزایش دهید :

اگر شما سرچ کنسول گوگل خود را بررسی کنید ، متوجه می شوید گوگل آمار کلیک های درونی سایت شما را ردیابی می کند .

یکی از راه های افزایش ترافیک جستجو ، افزایش رتبه بندی است و یکی از راه های دیگر آن ، افزایش آمار کلیک است . در صورتی که موتورهای جستجو آمار کلیک های شما را پایین تشخیص دهند ، رتبه پایینی به شما می دهد زیرا سایت شما را غیر مرتبط با کلمه کلیدی در نظر می گیرد .

جهت مبارزه با این مسئله :

تگ عنوان و توضیحات متا را با هدف افزایش آمار کلیک ، سئو کنید . شما این کار را می توانید با استفاده از کلمات کلیدی در تگ های متا انجام دهید زیرا کلیک بیشتری دریافت می کنید .

۶ – طراحی سایت خود را بهینه کنید :

با توجه به افزایش چشم گیر استفاده از موبایل ها و تبلت ها باید توجه داشته باشید وب سایت شما با این دستگاه ها نیز همخوانی داشته باشد تا بتوانید رتبه سایت خود را افزایش دهید ، در غیر این صورت سهم زیادی از جستجوگران که از موبایل و تبلت استفاده می کنند را از دست خواهید داد و از نظر گوگل حذف خواهید شد .

با استفاده از گوگل آنالیتیک شما می توانید به راحتی متوجه شوید مخاطبان شما وب سایت شما را با کدام یک از موبایل ، تب لت ، لب تاپ و یا …. مشاهده خواهند کرد .

یکی از راه های اطمینان از تجربه موبایل خوب از سایت شما سرعت سایت شما است ، زیرا تمام افراد با موبایل دسترسی به اینترنت سریع ندارند و سرعت ملاک اول است . یکی دیگر از موارد استفاده از طراحی های واکنش گرا سایت شما است که می تواند خود را با سایز های گوناگون منطبق کند .

 

 

۷ – استفاده از شبکه های اجتماعی برای سئو :

اشتراک گذاری های اجتماعی تاثیر بسیار مثبتی در سئو سایت شما دارد . اشتراک گذاری ها در شبکه های اجتماعی به معنای ترافیک ورودی بیشتر و بازدید بیشتر است و احتمال این که فردی به سایت شما لینک دهد بالا می رود و این خود یعنی افزایش رتبه سایت شما در گوگل .

روش افزایش اشتراک گذاری صفحات شما در صفحات اجتماعی

  1. دکمه‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی را در صفحات دارای محتوای ارزشمند بگذارید .
  2. اگر در سایت خود بلاگ دارید، از خوانندگان خود بخواهید تا از طریق فیسبوک و … صفحه‌ های مهم شما را به اشتراک بگذارند .
  3. اگر با کاربران تاثیرگذار شبکه‌های اجتماعی ارتباط دارید از آنها بخواهید صفحات شما را به اشتراک بگذارند .
  4.  Triberr را نیز امتحان کنید .
  5. به بازدید کنندگان خود امتیاز داده و به ازای اشتراک‌‌گذاری های اجتماعی به آنان خدمات بیشتری ارائه دهید .

 

 

ابراهیم قلی پور
ابراهیم قلی پور
به امید روزهای خوب برای تمام همکاران در زمینه تجارت الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *