اینفوگرافی معنای پسوند ها دامنه ir

اینفوگرافیک قوانین ثبت دامنه ir
اینفوگرافیک قوانین ثبت دامنه ir
نوامبر 12, 2017
پروتکل امن ssl چیست ؟
پروتکل امن ssl چیست ؟
نوامبر 16, 2017

اینفوگرافی معنای پسوند ها دامنه ir

اینفوگرافی معنای پسوند ها دامنه ir توسط گروه متخصص خدمات هاستینگ وطن دیتا طراحی شده است تا هر چه آسان تر این مطلب را در زمان کمتری یاد بگیرید.

علاوه بر پسوند های بین المللی و عمومی که در بخش خرید دامین توضیح دادیم ، کشورهای مختلف نیز می توانند اقدام به در خواست پسوند با کد اختصاصی کشور خود – به صورت دو حرفی – را بنمایند. ارائه این پسوند ها ، قوانین و نحوه تخصیص آن ها ، در اختیار دولت ها یا سازمان های معرفی شده توسط مراجع رسمی آن کشور خواهد بود . کشور های گوناگون می توانند ثبت این دامین های ملی را برای سایر ملیت ها آزاد یا محدود نموده و یا بطور کلی هر گونه رویه ای که می خواهند اتخاذ کنند . بعضی از کشور ها نیز پسوند خود را به سطوح دیگری نیز تقسیم بندی می کنند .

برای مثال .ir که پسوند کشور ایران است به edu , id , co , net , org تقسیم شده است که بعضی از این پسوند ها مخصوص فعالیت های خاصی در نظر گرفته شده است . شما دوستان می توانید جهت ثبت دامین ملی  از طریق رابط کاربری وطن دیتا اقدام نمائید.

اینفوگرافی معنای پسوند ها دامنه ir

co.ir. = مخصوص سازمان ها و شركت هاي غير دولتي مي باشد. شركت هاي متقاضي اين پسوند بايد دارای شرکت ثبت شده باشند.

ac.ir. = مخصوص موسسات آموزش عالی دارای مجوز وزارت علوم، وزارت بهداشت، مجلس شورای اسلامی، شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و ارائه کپی مجوز مذکور الزامی می باشد.

sch.ir. = مختص مدارس، موسسات آموزشی و ساير سازمان هاي آكادميك تحت مجوز وزارت آموزش و پرورش جمهوري اسلامي ايران بوده و ارائه کپی مجوز مذکور و درخواست کتبی در سربرگ موسسه الزامی می باشد.

net.ir. = مخصوص شرکت های ارائه دهنده خدمات شبکه و ISP ها بوده و ارائه کپی مجوز ISP الزامی می باشد.

gov.ir. = براي بخش های اجرايي موسسات و وزارتخانه ها و سازمان هاي زيرمجموعه قواي مجريه، مقننه و قضاييه جمهوري اسلامي ايران بوده و ارائه درخواست کتبی در سربرگ موسسه الزامی می باشد.

org.ir. = براي انجمن های علمی، سازمان هاي غير انتفاعي رسمي و موسسات بين المللی ثبت شده كه دولت ايران يا يكي از موسسات تابعه عضو آن باشد و ارائه کپی روزنامه رسمی موسسه الزامی می باشد.

id.ir. = براي اشخاص حقيقی تابع کشور ايران بوده و ارائه تصوير شناسنامه متقاضی الزامی مي باشد.

به شما پیشنهاد می کنم مقاله ” اینفوگرافیک قوانین ثبت دامنه ir ” را نیز مطالعه بفرمایید.

به شما پیشنهاد می کنیم تا مقالات ” آموزش مدیریت دامنه ملی ” را نیز مطالعه کنید.

اینفوگرافی معنای پسوند ها دامنه ir

اینفوگرافی معنای پسوند ها دامنه ir

ابراهیم قلی پور
ابراهیم قلی پور
به امید روزهای خوب برای تمام همکاران در زمینه تجارت الکترونیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *